با افزایش خریداز سوی چارتیست‌ها رقم خورد

بازگشت آرامش به بازار فلزات

08:22 - 1400/01/18
پس از سقوط قیمت فلزات پایه در معاملات روز گذشته به تبع تشدید تنش‌های تجاری میان آمریکا و چین،  امروز از فشار موجود بر این بازار کاسته شده و محصولات معاملاتی موفق به ورود به محدوده مثبت شده‌اند.
بازگشت آرامش به بازار فلزات

بالا گرفتن تنش های تجاری میان آمریکا و چین روز گذشته بازار فلزات را زیر فشار شدیدی قرار داد به گونه ای که قیمت بسیاری از محصولات معاملاتی این بازار بیش از 2 درصد کاهش یافت. پس از این رویداد صبح امروز شاهد افزایش سطح خرید تکنیکال در بازار هستیم امری که حمایت نسبی را از قیمت‌ها به عمل آورده است. بخشی از سرمایه‌گذاران تکنیکال به امید اتمام روند اصلاح قیمت در مقطع فعلی دست به کار خرید شده اند.

در این میان اما بسیاری از فعالان بازار به انتظار نشسته اند تا ببینند ماجرای جنگ تجاری آمریکا و چین در روزهای آینده به کجا کشیده خواهد شد. به همین علت سطح ریسک پذیری معامله‌گران پایین آمده و همین امر نیز رشد قیمت فلزات را محدود کرده است.

از اخبار مهم امروز می توان به از سرگیری صادرات بوکسیت شرکت روسال از پروژه Dian  این شرکت اشاره کرد. صادرات از این پروژه پس از اعمال تحریم های خزانه‌داری آمریکا علیه روسال متوقف شده بود.

در برهه کنونی هر تن مس در معاملات آتی لندن با رشدی مختصر در سطح 6929 دلار قرار گرفته است. آلومینیوم با افزایش قیمتی به میزان 0/5 درصد به 2184 دلار رسیده است. سرب با رشدی 0/1 درصدی در سطح 2419 دلار قرار گرفته و روی به میزان 0/2 درصد گران شده و به 3011 دلار رسیده است.

در جلسه معاملاتی ظهر امروز بازار آتی شانگهای مس یک درصد ارزان شد و روی افت قیمتی 0/8 درصدی را پشت سرگذاشت. سرب با کاهش 0/7 درصدی مواجه شد و در این میان قیمت آلومینیوم به میزان 0/4 درصد پایین آمد.