تغییر جهت بازار نفت در صبح سه‌شنبه

08:13 - 1400/01/18
پس از بهبود بازار نفت خام در شب گذشته، معاملات این محصول صبح امروز بار دیگر زیر فشار قرار گرفت. نگرانی‌ها در زمینه افزایش تولید از سوی اوپک و روسیه و همچین تعمیق تنش‌ها در روابط تجاری آمریکا و چین، از دلایل تزلزل قیمت در بازار نفت به حساب می‌آیند.
تغییر جهت بازار نفت در صبح سه‌شنبه

دنیای بورس: در حالی که تنها سه روز به برگزاری نشست سران اوپک در وین باقی مانده، نگرانی در زمینه تصمیم عربستان و روسیه برای افزایش سطح عرضه نفت خام بازار نفت را زیر فشار قرار داده است.

در این میان سایه سنگین جنگ تجاری آمریکا و چین بازار نهاده‌های انرژی را متاثر کرده است. شب گذشته رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد در پاسخ به مقابله به مثل چینی‌‌ها در وضع تعرفه وارداتی بر 50 میلیارد از کالاهای آمریکایی، این کشور قصد دارد تعرفه وارداتی 10 درصدی  را بر 200 میلیارد دلار از کالاهای چینی وضع کند. پس از این رویداد، نگرانی در زمینه کاهش تقاضای چین برای نفت خام در به تبع تاثیرات منفی تعرفه های آمریکا بر اقتصاد این کشور افزایش یافت.

هم اکنون قیمت هر بشکه نفت خام برنت برای تحویل در ماه آگوست جولای با افتی 0/6 درصدی در سطح 74/8 دلار قرار دارد. نفت خام وست تگزاس در قراردادهای ماه آگوست با افتی 0/5 درصدی در سطح 65/3 دلار معامله می‌شود.