تهدید تازه ترامپ بازار ارز را دگرگون کرد

08:13 - 1400/01/18
پس از تهدید رئیس جمهور آمریکا بر وضع تعرفه وارداتی بر حجم عظیمی از کالاهای چینی، شاخص دلار از شب گذشته زیر فشار شدیدی قرار گرفته است. در این میان سرمایه‌گذاران به سوی دارایی های امنی مانند ین ژاپن و فرانک سوییس حرکت کرده اند.
تهدید تازه ترامپ بازار ارز را دگرگون کرد

هفته گذشته کاخ سفید از وضع تعرفه وارداتی 25 درصدی بر 50 میلیارد دلار از کالاهای چینی خبر داد. دولت چین نیز اعلام کرد که بر همین حجم از کالاهای آمریکایی تعرفه وارداتی مشابهی  اعمال خواهد کرد.

شب گذشته رئیس جمهور آمریکا بازی را وارد مرحله جدید کرد. ترامپ اعلام کرد در پاسخ به قابله به مثل چینی‌‌ها، این کشور قصد دارد تعرفه وارداتی 10 درصدی  را بر 200 میلیارد دلار از کالاهای چینی وضع کند. وی افزود  که از مسئول تجارت خارجی آمریکا خواسته که فهرستی از کالاهای مشمول تعرفه را آماده کند. انتشار این خبر سایه سنگینی بر بازار ارز انداخت به گونه‌ای که سرمایه‌گذاران به سوی دارایی های امنی مانند ین ژاپن و فرانک سوییس حرکت کردند. ارزش دلار آمریکا در برابر ین در صبح امروز 0/7 درصد سقوط کرد استدر این میان به تبع نگرانی از تاثیرات منفی جنگ تجاری اخیر بر روند رشد اقتصادی چین، ارزش یوان در برابر دلار آمریکا به پایین‌ترین سطح در پنج ماه اخیر رسید.

امروز در تقویم اقتصادی رویداهای اندکی خودنمایی می کنند که از جمله آنها می توان به انتشار صورتجلسه نشست بانک مرکزی استرالیا و همچنین گزارش مجوزهای ساختمای صادر شده در آمریکا اشاره کرد.

بدین ترتیب شاخص دلار تا این لحظه از معاملات روز چهار‌شنبه با افتی 0/2 درصدی به 94/6 واحد رسیده است.