ورود سازمان بازرسی به 4 بازار

08:08 - 1400/01/18
پس از ورود سازمان بازرسی کل کشور به 4 بازار سکه، خودرو، مسکن و ارز متناسب با نوسان‌های ارزی، حالا این سازمان اعلام کرده امروز جلسه‌ای در این باره برگزار می‌کند.

پس از تداوم التهاب‌ها در بازار ارز و افزایش قیمت‌ها در بسیاری از بازارها همچون سکه و خودرو حالا سازمان بازرسی کشور نیز به 4 بازار سکه، خودرو، مسکن و ارز ورود کرده است. به گفته  ناصر سراج؛ رییس سازمان بازرسی کل کشور  جلسه سازمان بازرسی با حضور نمایندگان سه قوه برای تصمیم گیری در مورد بازار خودرو، مسکن، ارز و سکه امروز برگزار می‌شود.

وی که در جمع میان خبرنگاران درباره التهاب بازارها دیروز عصر سخن گفته بود، یادآور شد: ۵۰  نفر مجموعا ۳.۸ میلیون قطعه سکه خریده‌اند.  این در حالی است که ٧ میلیون و ٦٠٠ هزار ثبت نام سکه وجود داشت که ۵۰ نفر، ۵۰ درصد این سکه‌ها را در اختیار دارند و هر‌ سکه ای یک‌میلیون سود دارد.

در همین حال سراج به سراغ بازار خودرو هم می‌رود. به گفته وی سایت وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) هک شد و حدود ٥ هزار خودرو مدل بالا و گران قیمت وارد کشور شد که از این تعداد حدود ٤ هزار خودرو ترخیص و وارد بازار شد و یک‌هزار خودرو همچنان در گمرک است که انهاد بازرسی امیدوار در این خصوص نیز تصمیم گیری شود.

سراج همچنین می‌گوید: سرگردان و نقدینگی بیش از حد باعث شد برخی خودرو‌ها تا 100 میلیون تومان هم گران شوند. این قیمت‌ها حبابی است و اکثرا دلال‌ها هستند که بازار را ملتهب می‌کنند.