افزایش 2 درصد قیمت سنگ آهن در هفته اخیر

07:23 - 1400/01/18
بازار سنگ آهن معاملات نسبتا پررونقی را این هفته پشت سرگذاشت و قیمت این محصول نزدیک به دو درصد بالا رفت. رشد تقاضا در کنار نوسان قیمت فولاد در بازار داخلی چین از جمله عوامل تاثیرگذار بر قیمت سنگ آهن در بازار نقدی بودند.
افزایش 2 درصد قیمت سنگ آهن در هفته اخیر

با شروع معاملات این هفته، قیمت محصولات فولادی در بازار آتی شانگهای روند نزولی را تجربه کرد و این جو منفی در ادامه روز بر معاملات نقدی نیز سایه افکند. به تبع این امر سنگ آهن در بازار وارداتی کمتر از یک دلار ارزان شد. در روز سه شنبه اما بازار محصولات فولادی به مدار صعود بازگشت و همین امر نیز به رشد ملموس قیمت سنگ آهن در معاملات آتی بازار کالایی دالیان منجر شد. قیمت در بازار نقدی نیز از این روند تبعیت کرد. روند مذکور در روز چهارشنبه نیز پابرجا بود اما از شتاب رشد قیمت سنگ آهن در این روز کاسته شد.

روز پنج شنبه سنگ آهن در اوایل معاملات بازار کالایی دالیان گران شد اما در ادامه به تبع بازگشت قیتت محصولات فولادی به محدوده منفی، این محصول نیز کاهش قیمت را پشت سرگذاشت. با این وجود تقاضا در بازار نقدی سنگ آهن چندان پایین نیامد و همین امر نیز رشد محدود قیمت این محصول را در پی داشت. در روز پنج شنبه نیز با وجود افت بیش از 3 دلاری قیمت بیلت فولادی در بازار نقدی تانگشان، سنگ آهن با تقاضای نسبتا مناسبی مواجه شد و قیمت این محصول توانست از مرز 67 دلار عبور کند.

به گزارش متال بولتن شاخص قیمت سنگ‌آهن 62 درصد در قرارداد سی اف آر کینگدائو چین در روز جمعه هشتم ژوئن با رشدی به میزان 60 سنت به 67/44 دلار رسید. این محصول افزایش قیمتی 1/9 درصدی را نسبت به پایان هفته گذشته تجربه کرده است.