پیش‌بینی قیمت طلا در روز چهارشنبه

06:28 - 1400/01/18
با ورود مجدد شاخص دلار به محدوده مثبت، معاملات طلا در روز چهارشنبه به محدوده منفی کشیده شده است. در این میان با توجه به گزارش‌های اقتصادی مهمی که قرار است در ساعت‌های آتی منتشر شود، احتمال نوسان ملموس قیمت این محصول دور از ذهن نیست.
پیش‌بینی قیمت طلا در روز چهارشنبه

پس از وقفه‌ای کوتاه، شاخص دلار در صبح امروز به مدار صعود بازگشته و با رشدی 0/1 درصدی در سطح 93/7 واحد قرار گرفته است. به تبع این امر تقاضا برای طلا کاسته شده و قیمت این محصول به محدوده منفی کشیده شده است.

در این میان گزارش‌های اقتصادی بسیار مهمی در ساعت‌های آتی قرار است منتشر شود که از جمله آنها می‌توان به شاخص مدیران خرید تولیدی در آلمان، فرانسه، اتحادیه اروپا و آمریکا اشاره کرد. در عین حال گزارش تورم بریتانیا نیز امروز به اطلاع فعالان اقتصادی خواهد رسید. همچنین صورتجلسه نشست اخیر بانک مرکز آمریکا و همچنین گزارش ذخایر نفت خام این کشور امشب منتشر خواهد شد. بدین ترتیب احتمال داد که در ادامه روز نوسان شدیدی را در بازا جهانی ارز شاهد باشیم امری که می تواند قیمت طلا را دستخوش تغییراتی رادیکال کند.

از دیدگاه تکنیکال در چهارچوب زمانی روزانه قیمت طلا در یک ساعت اخیر به سطوح پایین تر از مانگین موزون نمایی 5 روزه یعنی رقم 1292 دلار رسیده و انتظار می‌رود در صورت افزایش حجم معاملات، تا تراز فیبوناچی در سطح61/8 درصد (1286 دلار) تنزل کند. در عین حال قیمت هنوز نفوذ کاملی به زیر میانگین 5 روزه نداشته و در صورت بازگشت به بالاتر از این سطح، همانند روز گذشته انتظار برای صعود تا مقاومت بعدی در سطح میانگین متحرک نمایی 13 روزه (1299 دلار) دور از ذهن نیست.

هم اکنون هر اونس طلا در بازار کامکس در قرارداد ماه ژوئن با قرارگیری در سطح 1289/8 دلار، افت قیمتی 2/2 دلاری را تجربه می کند. در بازار نقدی قیمت 70 سنت افت کرده و در سطح 1290/6 دلار قرار گرفته است.