با تقویت ارزش یورو در باربر دلار آمریکا رقم خورد

توقف روند صعودی شاخص دلار

06:05 - 1400/01/18
پس از صعود شاخص دلار در چهارجلسه معاملاتی پیشین، این نماگر در صبح امروز به تبع تزلزل ارزش دلار آمریکا در برابر یورو به محدوده منفی خزید. آغاز روند شناسایی سود در کنار انتشار برخی آمارهای بهتر از انتظار از اقتصاد آلمان باعث ورود شاخص دلار به محدوده منفی شده است.
توقف روند صعودی شاخص دلار

شب گذشته بار دیگر روند صعودی بازده اسناد خزانه آمریکا ادامه یافت به گونه‌ای که بازده اسناد خزانه 10 ساله  به 3/12 درصد رسید. تداوم خوش‌بینی به روند رشد اقتصاد آمریکا و افزایش انتظارات تورمی از دلایل رشد بیش از پیش بازده اسناد مذکور به حساب می آید. با صعود بازده اسناد خزانه،  شاخص دلار نیز در مسیر رشد قرار گرفت و به 93/4 واحد رسید که این رقم نزدیک به سقف 5 ماهه نماگر مذکور بود.

روند صعودی شاخص دلار اما در روز جمعه مختل شد. پس از رشد ارزش دلار در برابر سبدی از ارزهای مطرح جهان در 4 جلسه معاملاتی اخیر، بخشی از سرمایه گذاران مشغول شناسایی سود در جفت ارزهای اصلی شده اند امری که شاخص دلار را زیر فشار قرار داده است. در عین حال صبح امروز شاخص قیمت تولید کننده آلمان در ماه آوریل منتشر شد و رشد بیش از انتظار این نماگر، تقویت ارزش یورو در برابر دلار آمریکا را در پی داشت.بدین ترتیب تا این لحظه از معاملات امروز شاخص دلار با افتی 0/1 درصدی به 93/37 واحد رسیده است.