به تبع افزایش تولید فولاد خام چین اتفاق افتاد

معاملات مبهم محصولات فولادی در شانگهای

05:32 - 1400/01/18
با وجود انتشار آمار بهتر از انتظار تجارت خارجی چین در ماه آوریل، محصولات فولادی در بازار‌ای شانگهای به تبع افزایش تولید فولاد خام این کشور در میانه آوریل روند قیمت مبهمی را در روز سه‌شنبه تجربه کردند.
معاملات مبهم محصولات فولادی در شانگهای

صبح امروز اداره گمرک چین در گزارشی اعلام کرد که میزان صادرات این کشور در ماه آوریل با رشد سالانه‌ای به میزان 12/9 درصد مواجه شده و میزان واردات نیز افزایشی 21/5 درصدی را تجربه کرده است. ارقام مذکور بسیار فراتر از پیش‌بینی‌ها بود و همین امر نیز فضای مثبتی را بر معاملات بازارهای کالایی حاکم کرد. در این میان اما به تبع اعلام خبر افزایش تولید فولاد خام چین در میانه آوریل، روندی مبهم بر معاملات محصولات فولادی در بازار آتی شانگهای حاکم شد.

اتحادیه آهن و فولاد چین در جدیدترین گزارش خود اعلام کرد که میزان تولید فولاد خام اعضای این اتحادیه در 10 روز میانی ماه آوریل با افزایشی 1/8 درصدی نسبت به10 روز ابتدایی این ماه به 1/91 میلیون تن در روز رسیده است.

بدین ترتیب در معاملات ظهر امروز بازار آتی شانگهای هر تن نورد گرم فولادی در پر حجم‌ترین قرارداد با افزایشی به میزان 1/5 دلار در سطح 589 دلار قرار گرفت. میلگرد در سررسید مشابه به میزان مختصری افت کرد و به قیمت 577 دلار رسید. (نرخ برابری دلار به یوان چین در روز دو‌شنبه برابر با 6/36 است).