در آستانه کنفرانس انجمن تولیدکنندگان میلگرد رقم خورد

افزایش محدود قیمت آهن‌قراضه

05:23 - 1400/01/18
این هفته رونق نسبی در بازار آهن قراضه مشاهده شد و قیمت این محصول در بسیاری از مناطق از جمله بازار ترکیه و هند روندی صعودی را در پیش گرفت.
افزایش محدود قیمت آهن‌قراضه

با وجود کاهش خرید آهن قراضه از سوی فولادسازان ترکیه در اواخر هفته گذشته، فروشندگان با شروع معاملات این هفته از پایین آوردن قیمت‌های پیشنهادی خودداری کردند. در ادامه هفته باز هم سطح خرید از سوی مشتریان قراضه در ترکیه چندان قابل ذکر نبود اما در نهایت با امتناع فروشندگان از پایین آوردن قیمت‌ها، معدود قراردادهای به سرانجام رسیده در قیمت هایی بالاتر از هفته گذشته منعقد شد.

در این میان هفته آینده قرار است کنفرانس انجمن بین المللی تولیدکنندگان و صادرکنندگان میلگرد برگزار شود و برخی از فعالان بازار کاهش سطح فعالیت‌ها در بازار آهن قراضه را مربوط به این رویداد می دانند. به نظر می رسد که تولیدکنندگان میلگرد فولادی منتظر برگزاری این کنفرانس هستند تا با جمع‌بندی شرایط کنونی بازار و ترسیم چشم انداز صنعت، سمت و سوی فعالیت های خود را در ماه‌های پیش رو تعیین کنند.

در بازار هند به لطف افزایش تقاضا برای آهن قراضه شاهد  افزایش قیمت این محصول بودیم. در این میان بازار تایوان روزهای بسیار آرامی را پشت سرگذاشت و همین امر نیز منجر به نوسان محدود قیمت آهن قراضه در این بازار شد.

بدین ترتیب شاخص قیمت آهن قراضه(قطعات بزگ) متال بولتن با منشا شمال اروپا با رشدی به میزان2/1 دلار در این هفته به 345/6 دلار در قرارداد سی اف آر ترکیه رسید.

همچنین شاخص قیمت آهن قراضه با منشا ایالات متحده در قرارداد سی اف آر ترکیه  3 دلار بالا رفت و در سطح 355/9 دلار قرار گرفت.

آهن قراضه خرد شده در قراردادهای سی اف آر هند با افزایشی 5/5  دلاری در سطح 390/7 دلار معامله شد.

در این میان آهن قراضه (قطعات درشت) با منشا ایالات متحده در قرارداد سی اف آر بنادر اصلی تایوان به میزان مختصری ارزان شد و به 341/5 دلار رسید.