تثبیت قیمت بوتادین در اوج هفت ماهه

05:19 - 1400/01/18
پس از جهش قیمت بوتادین به اوج هفت ماهه در هفته ماقبل، این محصول در هفته اخیر تغییر قیمت قابل ذکری را در بازارهای وارداتی آسیا تجربه نکرد.

پلاتس: این هفته به تبع کمبود عرضه بوتادین در بازار داخلی چین، شرکت سینوپک بار دیگر قیمت این محصول را برای فروش در شرق چین به میزان 500 یوان افزایش داد و به 11 هزار یوان رساند که این رقم برابر با 1446 دلار بر مبنای قیمت های وارداتی است. کاهش عرضه دربازار داخلی چین به تبع تعطیلی برخی از واحدهای بزگ تولیدی بوتادین از جمله BASF به منظور اجام فرایند تعمیرو نگهداری سالانه اتفاق افتاده است. با این وجود به علت تعطیلی دو روزه بازارهای چین به منظور بزرگداشت روز کارگر، سطح فعالیت در بازار وارداتی این هفته به میزان ملموسی پایین آمد و همین امر نیز به ثبات قیمت این محصول منجر شد.

در هفته‌ای که گذشت قیمت بوتادین در قرارداد سی اف آر چین بدون تغییری ملموس به 1510 دلار رسید. این محصول در قرارداد سی اف آر کره جنوبی وضعیت مشابهی را پشت سرگذاشت و در سطح 1460 دلار قرار گرفت.

ذکر این نکته ضروری است که بوتادین به عنوان ماده اولیه تولید کائوچوی مصنوعی (SBR) به حساب می‌آید و تغییر قیمت این محصول، قیمت کائوچوی مصنوعی را نیز متاثر خواهد کرد و واحدهای مصرف‌کننده از جمله تولیدکنندگان تایر خورو را با تغییر بهای تمام شده مواجه می‌کند.