نوسان محدود دلار پیش از انتشار گزارش اشتغال آمریکا

05:12 - 1400/01/18
به تبع آغاز روند شناسایی سود بر روی جفت ارزهای اصلی، شاخص دلار از اوج چهارماهه خود در صبح جمعه کمی فاصله گرفته اما در آستانه انتشار گزارش های بازار کار آمریکا، نوسان این نماگر تا این لحظه محدود بوده است.
نوسان محدود دلار پیش از انتشار گزارش اشتغال آمریکا

درحالی که پیش تر در این هفته شاخص دلار توانسته بود به لطف موضع‌گیری های مقامات فدرال رزرو در زمینه رشد اقتصادی و نرخ بهره این کشور  و همچنین تداوم تضعیف یورو به بالاترین سطح در چهار ماه اخیر یعنی رقم 92/83 واحد برسد، این نماگر با آغاز روند شناسایی سود بر روی جفت ارزهای اصلی  کمی از مواضع پیشین در شب گذشته عقب نشست. امروز نیز در آستانه انتشار گزارش های بازار کار آمریکا، بخشی از سرمایه گذاران تکنیکال در حال بستن موقعیت های معاملاتی خود هستند امری که کمی دلار را زیر فشار قرار داده اما با این وجود نوسان شاخص دلار تا این لحظه بسیار محدود بوده است.

مقامات بانک مرکزی آمریکا پس از اتمام نشست دو روزه خود در روز چهارشنب نسبت به چشم اندار رشد اقتصادی این کشور  و همچنین دستیابی به هدف‌گذاری نرخ تورم ابراز امیدواری کردند و افزایش دو مرتبه ای نرخ بره در ادامه سال جاری را محتمل دانستند.

عصر رو جاری گزارش های بسیار مهمی مانند مشاغل ایجاد شده در بخش غیر کشاورزی آمریکا، نرخ بیکاری و همچنین میانگین حقوق ساعتی در این کشور در ماه آوریل قرار است منتشر شود.

بدین ترتیب شاخص دلار تا این لحظه از معاملات صبح جمعه با افتی مختصر در سطح 92/37 واحد قرار کرفته است.