جهش قیمت بوتادین به اوج 7ماهه

04:57 - 1400/01/18
با کاهش بیش از پیش عرضه بوتادین به بازارهای شرق آسیا و وجود تقاضای قوی در بازار چین، قیمت این محصول با جهشی ملموس در این هفته به بالاترین سطح در 7 ماه اخیر رسید.

پلاتس: کمبود عرضه بوتادین در بازار داخلی چین، قیمت این محصول را در هفته اخیر با افزایشی  نزدیک به900 یوان به 11 هزار و پانصد یوان رساند که این رقم برابر با 1543 دلار بر مبنای قیمت های وارداتی است.

در این میان علاوه بر کمبود عرضه، معامله‌گران بازار محصولات پتروشیمی از وجود تقاضای قوی برای محموله های اواخر ماه می و اوایل ماه ژوئن خبر دادند امری که در جهش قیمت بوتادین نقش شایانی داشت.

در هفته‌ای که گذشت قیمت بوتادین در قرارداد سی اف آر چین با افزایشی 190دلاری به 1510 دلار رسید که این بالاترین سطح قیمت از اواخر سپتامبر سال گذشته تاکنون به حساب می آید. این محصول در قرارداد سی اف آر کره جنوبی 130 دلار بالا رفت و در سطح 1460 دلار قرار گرفت.

ذکر این نکته ضروری است که بوتادین به عنوان ماده اولیه تولید کائوچوی مصنوعی (SBR) به حساب می‌آید و تغییر قیمت این محصول، قیمت کائوچوی مصنوعی را نیز متاثر خواهد کرد و واحدهای مصرف‌کننده از جمله تولیدکنندگان تایر خورو را با تغییر بهای تمام شده مواجه می‌کند.