ثبات هفتگی قیمت پی‌وی‌سی

04:57 - 1400/01/18
پس از افت قیمت پی‌وی‌سی در هفته ماقبل، قیمت این محصول در هفته اخیر نوسان ملموسی را در بازار شرق و جنوب شرق آسیا تجربه نکرد و تنها در بازار هند اندکی افزایش یافت.

پلاتس: پس از مشخص شدن پیشنهادهای فروش ماهانه پی‌وی‌سی از سوی تولیدکنندگان بزرگ این محصول و افت قیمت در بازار نقدی در هفته ماقبل، پی‌وی‌سی در هفته اخیر معاملات آرامی را در بازارهای آسیایی پشت سرگذاشت.

در این میان فعالان بازار پیش بینی می کنند که در هفته های آینده فروشندگان پی وی سی قیمت قراردادهای ماه ژوئن را افزایش دهند چرا که قرار است تعداد ملموسی از واحدهای تولیدی در شرق آسیا وارد فرآیند تعمیر و نگهداری شوند و همین امر نیز می تواند عرضه این محصول را کاهش دهد. فعالان بازار نقدی نیز به نظر می رسد تا پیش از مشخص شدن قیمت  قراردادهای ماه ژوئن، فعالیت محدودی را در بازار نقدی رقم بزنند.

بدین ترتیب هر تن پی‌وی‌سی در قراردادهای سی‌اف‌آر چین بدون تغییری ملموس نسبت به هفته گذشته در سطح 940 دلار قرار گرفت. این محصول در قراردادهای سی‌اف آر جنوب شرق آسیا وضعیت مشابهی را تجربه کرد و در سطح 940 دلار  معامله شد. همچنین در قراردادهای سی‌اف‌آر هند قیمت پی‌وی‌سی 10 دلار بالا رفن و در سطح 980 دلار قرار گرفت.