کاهش 2درصدی قیمت سنگ‌آهن در هفته اخیر

04:55 - 1400/01/18
در پی کاهش تقاضا برای سنگ‌آهن در بازار وارداتی چین، قیمت این محصول روندی رو به افول را در هفته اخیر تجربه کرد.
کاهش 2درصدی قیمت سنگ‌آهن در هفته اخیر

در شروع معاملات این هفته قیمت سنگ آهن در بازار نقدی روند صعودی را تجربه کرد که علت اصلی این امر نیز بهبود وضعیت معاملات در بازار آتی دالیان بود. به تبع این روند قیمتسنگ آهن در یک قدمی 68 دلار قرار گرفت. روز سه‌شنبه با تضعیف بازار محصولات فولادی در چین، قیمت نیز در سراشیبی قرار گرفت.

روز چهارشنبه شاهد تشدید فشار بر بازار وارداتی سنگ آهن چین بودیم.  برخی محموله های بزرگ ارسال شده از سوی استرالیا در بازار چین با تخفیف به مشتریان عرضه شد و همین امر نیز فضای معاملات را منفی کرد. در روز پنج شنبه جو آرامی بر بازار حاکم بود و قیمت سنگ آهن در این روز تغییر ملموسی را تجربه نکرد. روز جمعه باز هم شاهد تزلزل قیمت سنگ آهن به تبع افت ملموس تقاضا در بازار وارداتی بودیم. به تبع تعطیلات پیش روی بازارهای چین در روزهای دوشنبه و سه شنبه هفته آینده، میزان خرید در بازار سنگ آهن از سوی فولادسازان و معامله گران در روز جمه کاهشی قابل ملاحظ را تجربه کرد. ذکر این نکته ضروری است که بازارهای چین در دو روز ابتدایی هفته آینده به علت گرامیداشت روز کارگر تعطیل هستند.

به گزارش متال بولتن شاخص قیمت سنگ‌آهن 62 درصد در قرارداد سی اف آر کینگدائو چین در روز جمعه با افتی به میزان 60 سنت به 65/68 دلار رسید. این محصول کاهش قیمتی 2/1 درصدی را نسبت به پایان هفته گذشته تجربه کرده است.