با وجود افزایش دکل‌های حفاری آمریکا روی داد

نوسان محدود قیمت نفت خام

04:34 - 1400/01/18
در پی افزایش تعداد دکل های حفاری نفت در آمریکا، سیر صعودی قیمت نفت خام در معاملات صبح دوشنبه متوقف شد اما به تبع تداوم نگرانی‌ها در زمینه چشم انداز عرضه این محصول، نوسان ملموسی در بازار پدید نیامد.
نوسان محدود قیمت نفت خام

موسسه بیکر هیوز در جدیدترین گزارش خود اعلام کرد که در هفته منتهی به بیستم آوریل 5 دکل به تعداد دکل‌های حفاری نفت فعال در آمریکا افزوده شده و بدین تریب تعداد این دکل ها به رقم 820 رسیده است. انتشار این خبر معاملات نفت خام را در آغازین روز هفته زیر فشار قرار داد.

در این میان اما کماکان فعالان بازار نگران احتمال بروز اخلال در عرضه نفت به تبع تحریم های آمریکا علیه برخی از کشوهای تولیدکننده همچون ونزوئلا و روسیه هستند. در این میان قرار است رئیس جمهور آمریکا تا دوازدهم ماه می تصمیم خود را برای ماندن این کشور در برجام و یا خروج از این معاهده بین‌المللی اعلام کند. فعالان بازار انژی نگران هستند که در صورت خروج امریکا از این توافق، روند عرضه نفت ایران به بازارهای جهانی با محدودیت روبرو شود. بدین ترتیب ریسک‌های موجود در سمت عرضه کماکان عامل حمایت کننده ای از قیمت به حساب می آیند و همین امر نیز از افت قیمت نفت جلوگیری می کند.

هم اکنون قیمت هر بشکه نفت خام برنت برای تحویل در ماه ژوئن بدون تغییری ملموس در سطح 74/08 دلار قرار دارد. نفت خام وست تگزاس در قراردادهای ماه ژوئن با افتی مختصر در سطح 68/3 دلار معامله می‌شود.