تضعیف قیمت استایرن مونومر در هفته اخیر

04:28 - 1400/01/18
معاملات استایرن مونور در بازارهای آسیایی این هفته زیر فشار قرار گرفت و قیمت این محصول به تبع انتظار فعالان بازار در زمینه افزایش عرضه با افتی نسبتا ملموس مواجه شد.

پلاتس: بخش اعظمی از افت هفتگی قیمت استایرن مونور در روز جمعه رقم خورد به گونه‌ای که این محصول در در پایان هفته 23 دلار ارزان شد. افت قیمت در بازار آتی از دلایل اصلی تزلزل بازار نقدی به شمار میرود. فعالان صنعت پتروشیمی انتظار دارند عوامل بنیادی بازار استایرن مونور در ماه می تضعیف شود و همین امر نیز فضای معاملات این محصول در بازار آتی را زیر فشار قرار داده است. ذکر این نکته ضروری است که تعداد قابل ملاحظه‌ای از واحدهای تولید استایرن در شرق آسیا در هفته‌های آتی به مدار تولید باز خواهند گشت و در این میان واحد Gonfreville شرکت توتال نیز قرار است در روزهای آینده بر نرخ تولید خود بیافزاید. به تبع این امر پیش بینی می‌شود بازار با افزاش عرضه در ماه می مواجه شود.

در هفته‌ای که گذشت قیمت استایرن مونومر در در قرارداد سی‌اف‌آر چین با افتی به میزان 36 دلار به 1340 دلار در هر تن رسید. در قراردادهای فوب کره جنوبی نیز قیمت به میزان 40 دلار پایین آمد و این محصول در سطح 1298 دلار قرار گرفت.