در پی رشد دلار و رونق وال استریت روی داد

توقف روند صعودی طلا در بازار جهانی

04:15 - 1400/01/18
قیمت طلا در صبح امروز پس از سه جلسه رشد متوالی در بازار نقدی سرانجام به محدوده منفی خزید. فاصله گرفتن شاخص دلار از کف سه هفته‌ای و بازگشت رونق به بورس‌های اوراق بهادار آمریکا از تضعیف طلا به حساب می‌آید.

با انتشار آمارهای امیدوارکننده از تعداد مجوزهای ساختمانی و همچنین تولیدات صنعتی آمریکا در ماه مارس، شاخص دلار شب گذشته توانست در مسیر صعودی قرار گیرد و فاصله‌ای را از کف سه هفته اخیر خود ایجاد کند. صبح امروز نیز این نماگر روندی باثبات را در پیش گرفته و به تبع بهبود وضعیت دلار آمریکا در بازار جهانی ارز، تقاضا برای طلا کمی کاهش یافته است.

در این میان با انتشار عملکرد مالی تعدادی از شرکت های حاضر در بورس‌های اوراق بهادار آمریکا ر شب گذشته، بار دیگر رونق به وال استریت بازگشت به گونه‌ای که شاخص داوجونز و S&P500 نزدیک به یک درصد رشد کردند و شاخص نزدک نیز 1/7 درصد بالا رفت. تعداد ملموسی از شرکت هایی که روز گذشته گزارش خود را منتشر کردند، عملکرد مالی فراتر از انتظار داشتند و همین امر نیز در بهبود فضای بازار نقش شایانی ایفا کرد. با بهبود فضای بورس های اوراق بهادار در آمریکا، جریان نقدینگی از بازار طلا به سوی این بازار در حال حرکت بوده و همین امر نیز  به عامل دیگری در تضعیف قیمت طلا در صبح امروز تبدیل شده است.

هم اکنون هر اونس طلا در بازار کامکس در قرارداد ماه آوریل با قرارگیری در سطح 1345/8 افت قیمتی 3/7 دلاری را تجربه می کند. در بازار نقدی این محصول 4 دلار ارزان شده و در سطح 1343 قرار گرفته است.