یک روز پس از توصیه بورس مطرح شد

آمادگی « های وب » در اعمال تعدیل

پس از اینکه رییس سازمان بورس و اوراق بهادار گفته بود: «های وب« برای اینکه از وضعیت کنونی خارج شود، باید تعدیل‌هایی در صورت‌های مالی بگنجاند، حال مدیرعامل «های وب» از آمادگی اعمال تعدیل‌ها خبر داد.

ایمان میری در گفت‌وگو با «بورس پرس» درباره تازه‌ترین وضعیت شرکت داده گستر عصر نوین که از آذرماه سال گذشته به دلیل ابهام‌های سازمان بورس و استعلام از جامعه حسابداران رسمی ایران در مورد صورت‌های مالی سه سال اخیر با توقف نماد مواجه بود، اظهار کرد: افزایش تقریبی بیش از 3 برابری مالیات در سال 97 به دلیل انعقاد قراردادهای جدید و انتقال بخشی از درآمد سنوات قبل به آینده بود که هنوز در مورد آن تصمیم گیری نشده است.

در حالی که دیروز شاپور محمدی؛ رییس سازمان بورس و اوراق بهادار درباره گلایه فعالان بازار سرمایه به توقف «های وب» گفته بود: هیات مدیره این شرکت باید تعدیل‌های را در صورت‌های مالی مجموعه بگنجاند، حال مدیرعامل «های وب» نیز در واکنش به این صحبت‌ها تصریح می‌کند: در روش‌های مختلف و بسته به نحوه محاسبه، امکان انتقال بین 50 تا 65 میلیارد تومان سود از سنوات قبل به آینده وجود دارد و «های وب » هم این آمادگی را دارد که اقدام به اصلاح روش کرده و یا در صورت لزوم، صورت‌های مالی را در مجمع اصلاح کند. مدیران این مجموعه بورسی تاکید دارند: سازمان بورس باید به صورت کتبی روش و مدل مدنظر را اعلام کند تا تبعات حقوقی و مالیاتی گریبانگیر شرکت نشود.

«های وب» اعلام کرده آمادگی اعمال روش پیشنهادی شرکت و یا اصلاح صورت‌های مالی توسط مجمع به سازمان بورس هم اعلام شده و باید در انتظار پاسخ جامعه حسابداران رسمی ایران و تصمیم سازمان بورس بود.

سازمان بورس هفته پیش 8 تا 9 مورد از جمله یک مورد مهم و مربوط به تغییرات درآمدی و موثر در سود و زیان شرکت را مطرح کرده و منتظر دریافت نظر جامعه رسمی حسابداران ایران است که از قرار معلوم امروز جلسه‌ایی در جامعه حسابداران برگزار می‌شود.

Submitted by admin on