یک روز پس از توصیه بورس مطرح شد

آمادگی « های وب » در اعمال تعدیل

04:11 - 1400/01/18
پس از اینکه رییس سازمان بورس و اوراق بهادار گفته بود: «های وب« برای اینکه از وضعیت کنونی خارج شود، باید تعدیل‌هایی در صورت‌های مالی بگنجاند، حال مدیرعامل «های وب» از آمادگی اعمال تعدیل‌ها خبر داد.
آمادگی « های وب » در اعمال تعدیل

ایمان میری در گفت‌وگو با «بورس پرس» درباره تازه‌ترین وضعیت شرکت داده گستر عصر نوین که از آذرماه سال گذشته به دلیل ابهام‌های سازمان بورس و استعلام از جامعه حسابداران رسمی ایران در مورد صورت‌های مالی سه سال اخیر با توقف نماد مواجه بود، اظهار کرد: افزایش تقریبی بیش از 3 برابری مالیات در سال 97 به دلیل انعقاد قراردادهای جدید و انتقال بخشی از درآمد سنوات قبل به آینده بود که هنوز در مورد آن تصمیم گیری نشده است.

در حالی که دیروز شاپور محمدی؛ رییس سازمان بورس و اوراق بهادار درباره گلایه فعالان بازار سرمایه به توقف «های وب» گفته بود: هیات مدیره این شرکت باید تعدیل‌های را در صورت‌های مالی مجموعه بگنجاند، حال مدیرعامل «های وب» نیز در واکنش به این صحبت‌ها تصریح می‌کند: در روش‌های مختلف و بسته به نحوه محاسبه، امکان انتقال بین 50 تا 65 میلیارد تومان سود از سنوات قبل به آینده وجود دارد و «های وب » هم این آمادگی را دارد که اقدام به اصلاح روش کرده و یا در صورت لزوم، صورت‌های مالی را در مجمع اصلاح کند. مدیران این مجموعه بورسی تاکید دارند: سازمان بورس باید به صورت کتبی روش و مدل مدنظر را اعلام کند تا تبعات حقوقی و مالیاتی گریبانگیر شرکت نشود.

«های وب» اعلام کرده آمادگی اعمال روش پیشنهادی شرکت و یا اصلاح صورت‌های مالی توسط مجمع به سازمان بورس هم اعلام شده و باید در انتظار پاسخ جامعه حسابداران رسمی ایران و تصمیم سازمان بورس بود.

سازمان بورس هفته پیش 8 تا 9 مورد از جمله یک مورد مهم و مربوط به تغییرات درآمدی و موثر در سود و زیان شرکت را مطرح کرده و منتظر دریافت نظر جامعه رسمی حسابداران ایران است که از قرار معلوم امروز جلسه‌ایی در جامعه حسابداران برگزار می‌شود.