روند مبهم آهن‌قراضه در بازارهای جهانی

03:56 - 1400/01/18
آهن قراضه در هفته اخیر روندی رو به رشد اما آرام را در بازار ترکیه تجربه کرد اما این محصول در بازار هند و تایوان با کاهش قیمت هفتگی مواجه شد.
روند مبهم آهن‌قراضه در بازارهای جهانی

با شروع معاملات هفتگی، میزان فعایت خریدران ترکیه‌ای آهن قراضه بسیار محدود بود اما رفته رفته سطح معالامت در این بازار افزایش یافت به گونه ای که 120 هزار تن آهن قراضه تا پایان هفته در این بازار معامله شد. رشد نسبی تقاضا نسبت به هفته گذشته، افزایش قیمت نه چندان ملموس آهن قراضه را در هفته اخیر در پی داشت.

در این میان قیمت در بازار هند و تایوان روندی نزولی را این هفته تجربه کرد. فعالان بازار آهن قراضه  معتقدند که مشتریان هندی انتظار کاهش بیش از پیش قیمت را دارند و به همین دلیل منتظرند تا در هفته های پیش رو اقدام به خرید کنند.در بازار تایوان نیز سطح تقاضا در این هفته بسیار پایین بود و همین امر نیز به کاهش 10 دلار قیمت آهن قراضه منجر شد.

بدین ترتیب شاخص قیمت آهن قراضه(قطعات بزگ) متال بولتن با منشا شمال اروپا با رشدی 49 سنتی در این هفته به 350 دلار در قرارداد سی اف آر ترکیه رسید.همچنین شاخص قیمت آهن قراضه با منشا ایالات متحده افزایش قیمتی اندک را تجربه کرد و در سطح 359/4 دلار قرار گرفت.

آهن قراضه خرد شده در قراردادهای سی اف آر هند با کاهشی به میزان 4/7 دلار  در سطح 386 دلار معامله شد.در این میان قیمت آهن قراضه (قطعات درشت) با منشا ایالات متحده در قرارداد سی اف آر بنادر اصلی تایوان 10 دلار کاهش یافت و  به 342/5 دلار رسید.