با افول ین ژاپن در برابر دلار امریکا رقم خورد

توقف روند نزولی شاخص دلار

03:45 - 1400/01/18
پس از افت 0/3 درصدی شاخص دلار در شب گذشته، صبح سه‌شنبه معاملات بر روی دلار آمریکا در برابر دیگر ارزها به ویژه ین ژاپن بهبود یافته است. کاهش نگرانی در زمینه تنش تجاری آمریکا و چین به عنوان عامل حمایت کننده از شاخص دلار به حساب می آید.
توقف روند نزولی شاخص دلار

شب گذشته شاخص دلار با افتی ملموس بار دیگر به کمتر از 90 واحد رسید. تحولات روزهای اخیر در سوریه   احتمال تشدید اختلافات روسیه و آمریکا را باز هم افزایش و به تبع بالارفتن ریسک ژئوپولیتیکی، شب گذشته سرمایه گذاران به سوی ین ژاپن حرکت کردند امری که شاخص دلار را زیر فشار شدیدی قرار داد. همچنین رئیس بانک مرکزی اروپا اعلام کردکه نوسانات بازارهای سهام در سال جاری میلادی لزوما منعکس کننده وضعیت اقتصادی اتحادیه اروپا نیست. ماریو دراگی به سیاست گذاران اتحادیه پیشنهاد کرد که نسبت به تحولات ماه های اخیر بورس‌ها خونسردی خود را حفظ کنند. این سخنان حمایت مناسبی را از یورو در برابر دلار در شب گذشته به عمل آورد.

در این میان صبح امروز رئیس جمهور چین در مراسم افتتاحیه نشست اقتصادی موسوم به Boao اعلام کرد درهای اقتصاد این کشور بیش از پیش باز خواهد شد. به گفته شی جین پینگ برای نیل به این مقصود تعرفه های وارداتی  برخی از کالاها مانند خودرو کاهش خواهد یافت. این سخنان امیدهای تازه‌های را برای حل مناقشه اخیر چین و آمریکا بر سر مساله تعرفه های وارداتی ایجاد کرد و همین امر نیز به حمایت از دلار آمریکا به ویژه در برابر ین ژاپن منجر شد.

بدن ترتیب شاخص دلار تا این لحظه از معاملات روز چهار‌شنبه با رشدی مختصر به 89/89 واحد رسیده است.