نوسان محدود قیمت نفت خام

03:21 - 1400/01/18
با وجود افزایش تولید نفت روسیه و احتمال کاهش قیمت فروش نفت عربستان به مشتریان آسیایی، قیمت این محصول به لطف کاهش تعداد دکل‌های حفاری ایالات متحده روندی صعودی را در روز سه‌شنبه تجربه کرد.
نوسان محدود قیمت نفت خام

وزارت انرژی روسیه در جدیدترین آمار خود از صعود سطح تولید نفت این کشور به 10/97 میلیون بشکه در روز خبر داد. این بالاترین رقم تولید در  11 ماه گذشته به حساب می‌آید.

در عین حال زمزمه هایی نیز از احتمال کاهش قیمت فروش نفت عربستان به مشتریان آسیایی میان فعالان بازار انرژی از شب گذشته شکل گرفته  که ان امر نیز بازار نفت را زیر فشار قرار داده است.

در این میان کاهش ملموس تعداد دکل‌های حفاری نفت آمریکا در هفته گذشته، تا این لحظه از معاملات توانسته  تاثیر دو عامل مذکور را خنثی کند اما به نظر نمی رسد که این روند پابرجا بماند. موسسه بیکر هیوز در پایان هفته اعلام کرد که هفت دکل از تعداد دکل‌های حفاری فعال این کشور در هفته منتهی به 29 مارس کاسته شده‌است.

هم اکنون قیمت هر بشکه نفت خام برنت برای تحویل در ماه ژوئن با رشدی 1/1 درصدی در سطح 67/7 دلار قرار دارد. همچنین نفت خام وست تگزاس در قراردادهای ماه می به همین میزان گران شده و در سطح 63/1 دلار قرار گرفته است.