گزارش ماهانه WorldSteel منتشر شد

جهش تولید فولاد خام در ایران

03:16 - 1400/01/18
موسسه WorldSteel در جدیترین گزارش خود، ارقام تولید جهانی فولاد در ماه فوریه را اعلام کرد که براین اساس سطح تولید جهانی کمتر از 4 درصد افزایش یافته و در این میان تولید فولاد خام ایران جهشی 42 درصدی را پشت سرگذاشته است.
جهش تولید فولاد خام در ایران

بر طبق گزارش اخیر WorldSteel  میزان تولید فولاد خام در 64 کشور بزرگ تولید کننده به بیش از 131 میلیون تن در ماه فوریه رسیده که این رقم منعکس کننده افزایشی 3/5 درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته است. مجموع تولید در دو ماه ابتدایی سال جاری نیز با رشد سالانه ای به میزان 4 درصد در سطح 276/6 میلیون تن قرار گرفته است.

در گزارش این موسسه تولید فولاد خام چین در ماه فوریه به میزان 64/9 میلیون تن برآورد شده که این رقم نزدیک به شش درصد بالاتر از سطح تولید در مدت مشابه سال گذشته است.

بر طبق گزارش مذکور سطح تولید فولاد در اتحادیه اروپا افت سالانه ای 0/8 درصدی را در ماه فوریه تجربه کرده و میزان تولید در منطقه CIS نیز 0/5 درصد پایین آمده  اما  در دیگر کشورهای اروپایی غیر عضو در اتحادیه تولید فولاد بیش از 10 درصدافزایش یافته است.همچنین در آمریکای شمالی افت 2/3 درصدی تولید  به ثبت رسیده و در آمریکای جنوبی سطح تولید فولاد خام 6/9 درصد بالا رفته است. در آفریقا نرخ رشدی نزدیک به چهار درصد به ثبت رسیده و خاورمیانه نیز با جهش 19 درصدی رقم تولید مواجه شده است.  نرخ رشد برای آسیا و اقیانوسیه نیز به ترتیب در سطح  4/3 و 7/7 درصد گزارش می شود.

 براساس برآورد WorldSteel، تولید فولاد خام ایران در ماه گذشته میلادی به 2/1 میلیون تن رسیده که این رقم  در مقایسه با فوریه سال 2017 میلادی نشان دهنده افزایشی 48/6 درصدی است.