تزلزل مختصر شاخص دلار در صبح دوشنبه

03:11 - 1400/01/18
با شروع معاملات در بازار جهانی ارز، شاخص دلار بار دیگر در مسیر نزولی قرار گرفت و به کف یک ماه اخیر رسید اما در ادامه این نماگر توانست بخشی از افت ابتدای روز را جبران کند.
تزلزل مختصر شاخص دلار در صبح دوشنبه

با از سرگیری معاملات در بازار جهانی ارز در روز دوشنبه ، شاخص دلار در کانال نزولی قرار گرفت و  از 89 واحد پایین تر آمد و بدین ترتیب کم‌ترین سطح خود در یک ماه اخیر را تجربه کرد. افزایش نگرانی در زمینه جنگ تجاری میان آمریکا و دیگر اقتصادهای بزرگ جهان به ویژه چین اصلی ترین دلیل تزلزل شاخص دلار بود. پس از وضع تعرفه از سوی آمریکا بر واردات طیفی از محصولات چینی، مقامات این کشور نیز در اقدامی متقابل دست به کار وضع تعرفه بر واردات محصولات آمریکایی از جمله لوله های فولادی ، میوه و برخی از نوشیدینی ها شدند. همین امر نیز نگرانی های جدیدی را در زمینه تشدید جنگ تجاری میان اقتصادهای بزرگ جهان برانگیخت.

در پی این امر ارزش دلار آمریکا در برابر ارزهای مطرح جهان به ویژه ین پایین آمدبه گونه ای که دلار به کف یک ماهه در برابر ین رسید. در هفته گذشته نیز دلار 1/2 درصد از ارزش خود در برابر ین را از دست داده بود. پس از این روند اما ورق برگشت و سرمایه گذاران مشغل شناسایی سود بر روی جفت ارز دلار- ین شدند امری که احیای ارزش دلار در برابر ین را به همراه داشت و  به تبع این موضوع بخش اعظمی از رشد ساعت های پیشین شاخص دلار خنثی شد.

بدین ترتیب تا این لحظه از معاملات صبح دوشنبه  شاخص دلار با افتی 0/05 درصدی در سطح 89/3 واحد قرار گرفته است.