بسته خبری ارزهای دیجیتال -سه‌شنبه 22 اسفند

02:51 - 1400/01/18
افول قیمت کریپتوها، اظهار نظر بانک تسویه بین المللی در زمینه انتشار ارز دیجیتال از سوی بانک‌های مرکزی، درخواست ژاپن از گروه 20 برای جلوگیری از پولشویی از طریق کریپتوها و بازگرداندن بخش عمده ای از مبالغ سرقت شده به مشتریان از سوی بازار Coindesk از عناوین مهم خبری امروز به حساب می آیند.
بسته خبری ارزهای دیجیتال -سه‌شنبه 22 اسفند

بازار ارزهای دیجیتال در روز سه‌شنبه فضای رو به افولی را تجربه می‌کند و قیمت محصولات معاملاتی در این بازار با افتی  3 تا 8 درصدی تا این لحظه مواجه شده اند.

بسته خبری ارزهای دیجیتال -سه‌شنبه 22 اسفند2

بانک تسویه بین المللی (BIS) در گزارشی اعلام کرد در حالی که ارزهای دیجیتال و تکنولوژی های استفاده شده در این حوزه به صورت بالقوه می توانند فرآیند تسویه اوراق بهادار و ابزارهای مشتقه را به صورتی کاراتر به انجام برسانند، اما در برهه کنونی هنوز مزیتی را نسبت به روش های تسویه فعلی از خود نشان نداده اند. این نهاد بین المللی همچنین در گزارش خود عنوان کرد که بانک های مرکزی به منظور انجام اموری همچون تسئیه پرداخت ها میان موسسات ملی می‌توانند به سمت انتشار ارز دیجیتال در آینده حرکت کنند اما در عین حال این اقدام می تواند موقعیت وام دهنده های سنتی در سیستم بین‌المللی را متزلزل سازد.

یک مقام آگاه در ژاپن در گفتگو با خبرگزاری رویترز اعلام کرد که این کشور در نشست هفته آینده گروه 20 (G20) تصمیم دارد از وزرای اقتصاد کشورهای حاضر بخواهد اقداماتی عملی را برای جلوگیری از پولشویی از طریق ارزهای دیجیتال انجام دهند.

سخنگوی بازار ارزهای دیجیتال Coinchek  اعلام کرد که این بازار از طریق منابع داخلی خود 440 میلیون دلار از 547 میلیون دلاری را که در غالب یک سرقت هکری از مشتریان این بازار در 14 ژانویه به سرقت رفته بود، به مشتریان بازگردانده است.