با افزایش ذخایر در چین اتفاق افتاد

کاهش مجدد قیمت فولاد و سنگ‌آهن

02:49 - 1400/01/18
با افزایش بیش از پیش سطح ذخایر فولاد و سنگ آهن در بازار چین، قیمت این محصولات در معاملات امروز باز هم زیر فشار قرار داد و بیش از پیش پایین آمد.
کاهش مجدد قیمت فولاد و سنگ‌آهن

کاهش تقاضا برای فولاد و زنجیره تامین این محصول در هفته های اخیر باعث افزایش ذخایر این محصولات در بازارهای چین شده امری که قیمت‌  ها را امروز نیز زیر فشار قرار داده است. براساس داده های ارائه شده از سوی موسسه SteelHome میزان ذخایر میلگرد ساختمانی در دست معامله گران چینی در نهم مارس به 9/64 میلیون تن رسیده  که این رقم از آوریل 2013 تاکنون بی سابقه بوده است. در عین حال موسسه متال بولتن نیز از رسیدن سطح ذخایر سنگ آهن در بنادر این کشور به 159 میلیون تن خبر داد که این رقم نزدیک به رکورد تاریخی سطح ذخایر است.

به تبع این امر قیمت سنگ آهن در بازار کالایی دالیان با افتی مختصر در سطح 75 دلار معامله می شود. روز گذشته شاخص قیمت سنگ آهن 62 درصد متال بولتن در قرارداد سی‌اف‌آر کینگدائو چین نیز به کمتر از 70 دلار تنزل کرد.

در معاملات ظهر امروز بازار آتی شانگهای هر تن نورد گرم فولادی در پر حجم‌ترین قرارداد با کاهشی به میزان 1/5 دلار در سطح 602 دلار قرار گرفت. میلگرد در سررسید مشابه به میزان 2 دلار افت کرد و به قیمت 589 دلار رسید. (نرخ برابری دلار به یوان چین در روز دو‌شنبه برابر با 6/33 است).