تداوم رشد قیمت آهن‌قراضه در بازار جهانی

02:40 - 1400/01/18
نگرانی فعالان بازار آهن قراضه در زمینه تاثیر وضع تعرفه واردات محصولات فولادی بر بازار این محصول در هفته ای که گذشت به عاملی برای تحریک بازار و تداوم رشد قیمت قراضه تبدیل شد.
تداوم رشد قیمت آهن‌قراضه در بازار جهانی

تقاضا برای آهن قراضه این هفته همانند هفته های اخیر از سوی ترکیه، هند و تایوان در سطح مطلوبی قرار داشت و همین امر به تحریک قیمت این محصول منجر شد.

در این میان با اعلام رسمی وضع تعرفه بر واردات فولاد به آمریکا از سوی رئیس جمهور این کشور، فضای مبهمی پیش روی بازار اهن قراضه قرار گرفته و فعالان این بازار نگران تاثیرات احتمالی این محدودیت بر عرضه قراضه از سوی آمریکا به بازارهای جهانی هستند. در وضعیت کنونی تصور بر این است که تعرفه  25 درصدی واردات فولاد به آمریکا قیمت این محصول را در بازارهای جهانی بالا خواهد برد رشد قیمت قراضه منجر خواهد شد. در عین حال احتمال دارد به تبع این تصمیم، میزان واردات فولاد به آمریکا پایین بیاید و همین امر نیز به کاهش عرضه قراضه از سوی این کشور منجر شود. به تبع این رویداد، سطح خرید در بازار آهن قراضه در برهه کنونی افزایش یافته است.

بدین ترتیب شاخص قیمت آهن قراضه(قطعات بزگ) متال بولتن با منشا شمال اروپا با رشدی نزدیک به 5 دلار در این هفته به 367/6 دلار در قرارداد سی اف آر ترکیه رسید.

همچنین شاخص قیمت آهن قراضه با منشا ایالات متحده بیش از 5 بالا رفت و در سطح 377/7 دلار قرار گرفت.

آهن قراضه خرد شده در قراردادهای سی اف آر هند با افزایشی به میزان 6/8 دلار  در سطح 398/6 دلار معامله شد.

در این میان قیمت آهن قراضه (قطعات درشت) با منشا ایالات متحده در قرارداد سی اف آر بنادر اصلی تایوان 12/5 دلار افزایش یافت و  به 362/5 دلار رسید.