با نامه‌نگاری اتاق بازرگانی تهران و دولت صورت گرفت

ممنوعیت افزایش قیمت فولاد تا پایان خرداد ۹۷

02:38 - 1400/01/18
پس از اعتراض‌ها به نحوه قیمت‌گذاری، نامه‌نگاری اتاق بازرگانی تهران به حسن روحانی؛ رییس جمهور نتیجه داد و افزایش قیمت فولاد تا پایان خرداد ۹۷ ممنوع شد.
ممنوعیت افزایش قیمت فولاد تا پایان خرداد ۹۷

به گزارش «ایبنا»، وزارت صنعت، معدن و تجارت پس از آنکه اتاق بازرگانی تهران و تشکل‌های بخش خصوصی، به‌ ویژه بنگاه‌های پایین‌دستی مصرف‌کننده فولاد، به نحوه قیمت‌گذاری و عرضه آن اعتراض کردند، ممنوعیت هرگونه افزایش قیمت فولاد را تا آخر خرداد اعلام کرد. پیش‌ترهم فولاد مبارکه اصفهان موافقت خود را با فرمول شورای رقابت اعلام کرده بود.

حالا برابر آنچه اعلام شده است، با نامه‌نگاری اتاق تهران و تلاش پیگیرانه تشکل‌های بخش خصوصی، ممنوعیت افزایش قیمت فولاد در بورس کالا تا پایان خرداد ماه ۱۳۹۷ از سوی حسن سینکی، معاون امور اقتصادی و بازرگانی وزیر صنعت، معدن و تجارت ابلاغ شده است.

در نشستی که با حضور معاونان وزیر و مدیران وزارتخانه با حضور نمایندگان فولادسازان و تولیدکنندگان محصول‌های فولادی و تشکل‌های بخش خصوصی برگزار شده، تصمیم گرفته شده تا افزایش قیمت این فلز اساسی به همراه آلومینیوم و مس تا پایان خرداد ماه ۹۷ صورت نگیرد.

همچنین مقرر شده است که با توجه به اهمیت محصول‌های فلزی و ضرورت مدیریت آرامش بازار، فولادسازان و تولیدکنندگان محصول‌های فولادی نظرات خود در مورد قیمتگذاری و شیوه عرضه فولاد در بورس کالا را ظرف یک هفته در قالبی منسجم به معاون امور اقتصادی و بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت منعکس کنند.

بنا بر تصمیم این معاونت علاوه بر فولاد، تولیدکنندگان دیگر فلزات اساسی مانند آلومینیوم و کاتد مس نیز موظف به افزایش عرضه، صرفا از طریق بورس کالا و سامانه بهین‌یاب هستند و هر گونه عرضه این فلزات خارج از بورس کالا یا با قیمت بالاتر ممنوع و مشمول پیگیری وزارتخانه است.

در همین رابطه بخوانید: تاوان بورسی تورم مصنوعی

ممنوعیت افزایش قیمت فولاد تا پایان خرداد ۹۷20

ممنوعیت افزایش قیمت فولاد تا پایان خرداد ۹۷14