با افزایش موجودی انبار در چین رقم خورد

تداوم روند نزولی قیمت فولاد شانگهای

02:22 - 1400/01/18
 با وجود بهبود نسبی معاملات محصولات فولادی در صبح امروز، قیمت این محصولات در جلسه معاملاتی ظهر بازار شانگهای رونی نزولی را تجربه کرد. افزایش موجودی انبار فولاد در چین و همچنین کاهش قیمت نهاده‌های تولید از دلایل تضعیف بازار به حساب می آید.

با وجود اتمام تعطیلات سال نو چین در اواخر فوریه، هنوز فعالیت بخش ساخت و ساز این کشور به حالت عادی بازنگشته و همین امر نیز افت تقاضا برای محصولات فولادی به ویژه میلگرد را در پی داشته است.

در این میان موسسه SteelHome در گزارش اعلام کرد که میزان ذخایر میلگرد در اختیار معامله گران چینی در تاریخ 23 فوریه به 7/13 میلیون تن رسیده که این رقم از ماه مارس سال گذشته تاکنون بی سابقه بوده است.

همچنین قیمت سنگ آهن نیز در بازار کالایی دالیان صبح امروز با افتی 1/5 درصدی به 516 یوان رسید که این رقم از ششم فوریه در بازار دیده نشده بود. روز گذشته نیز شاخص قیمت سنگ آهن 62 درصد متال بولتن در قرارداد سی‌اف‌آر  کینگدائو با افتی 1/7 درصدی در سطح 77 دلار قرار گرفت.

در معاملات ظهر امروز بازار آتی شانگهای هر تن نورد گرم فولادی در پر حجم‌ترین قرارداد با کاهشی به میزان 4 دلار در سطح 637 دلار قرار گرفت. میلگرد در سررسید مشابه به میزان یک دلار افت کرد و به قیمت 624 دلار رسید. (نرخ برابری دلار به یوان چین در روز دو‌شنبه برابر با 6/34 است).