4 پروژه اصلی « سفارس »

02:19 - 1400/01/18
هلدینگ سیمانی فارس و خوزستان 4 پروژه اصلی را در دستور کار دارد.در این میان البته هلدینگ سیمانی تامین در گام اول واگذاری 4 شرکت سیمانی را در دستور کار دارد.

عباس صفاکیش؛ مدیرعامل هلدینگ سیمان تامین وابسته به شستا با بیان اینکه تابع سیاست‌های رئیس جمهور مبنی بر خروج از بنگاه‌داری هستیم گفت: در مرحله اول واگذاری 4 شرکت سیمانی و سپس 5 کارخانه و شرکت غیرسیمانی انجام می‌شود. پس از خرید سهام بیمه البرز توسط کنسرسیوم تامین اجتماعی بسیاری از ناظران و فعالان انتقادات جدی را به بازوی سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی وارد آورده بودند که با توجه به سیاست‌های خروج از بنگاه‌داری، خرید مزبور در تناقض با اهداف سیاستی است که البته هنوز این موضوع واکنشی را از سوی شستا در پی نداشته است. 

صفاکیش که مدیریت هلدینگ سیمانی فارس و خوزستان را هم بر عهده دارد درخصوص پروژه‌های مهم سیمان فارس و خوزستان نیز تاکید دارد: این هلدینگ چهار پروژه اصلی در دست اجرا دارد که نخستین آن‌ها احداث واحد آسیاب سیمان در العماره عراق است که تاکنون ۸۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری صورت گرفته و امید است در ابتدای سال ۹۷ راه‌اندازی شود. به گفته صفاکیش پروژه دوم تولید لوله‌های PRG است که برای آبیاری استفاده می‌شود؛ این محصول سبک‌تر از لوله‌های بتنی و فولادی بوده و مجموعه توانست در هفته گذشته آن را راه‌اندازی کند.

در پروژه سوم که با هماهنگی محیط زیست صورت می‌گیرد، در دو سال آینده سیمان فارس که یکی از قدیمی‌ترین کارخانه‌های این هلدینگ است به لحاظ قرار گرفتن در حریم شهری تعطیل می‌شود و به جای آن سیمان خرامه که تا به امروز روی این پروژه ۴۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری انجام شده، احداث شود. پروژه چهارم نیز همان واگذاری شرکت‌های سیمانی است.

تفصیل خبر را اینجا بخوانید.