در معاملاتی پر نوسان رقم خورد

افت قیمت سنگ‌آهن در هفته‌ای که گذشت

02:07 - 1400/01/18
با وجود اینکه در هفته اخیر قیمت سنگ آهن در مقطعی توانست به اوج هفت ماهه برسد، این محصول در پایان هفته با تحمل افت قیمتی بیش از یک درصد  بار دیگر به سطوح کمتر از 79 دلار رسید.
افت قیمت سنگ‌آهن در هفته‌ای که گذشت

در آغاز معاملات این هفته به لطف رونق معاملات محصولات فولادی در چین، سنگ‌آهن با افزایش قیمت در بازار وارداتی مواجه شد و از مرز 79 دلار در هر تن عبور کرد. در روز سه شنبه اما این روند مختل شد و به تبع وفور عرضه محموله‌های وارداتی، این محصول افت قیمتی مختصر را پشت سرگذاشت. تداوم عرضه مناسب سنگ آهن در کنار افت قیمت میلگرد در بازار داخلی چین در روز چهارشنبه بار دیگر قیمت سنگ‌آهن را در سراشیبی قرار داد.

در روز پنج شنبه بازار فولاد چین بار دیگر در مسیر صعودی قرار گرفت و همین امر منجر به تحریک قیمت سنگ‌آهن شد و این محصول را به بالاترین سطح در هفت ماه اخیر رساند. با این وجود فعالان بازار از کاهش تمایل خرید از سوی مشتریان به تبع افزایش قیمت خبر دادند. کاهش تمایل خریداران در روز جمعه تاثیر خود را در بازار نشان داد و قیمت سنگ آهن به تبع افت تقاضا بیش از یک درصد کاهش یافت و بار دیگر به سطوح کمتر از 79 دلار بازگشت. عقیب نشینی بازار فولاد چین نیز در تزلزل قیمت سنگ آهن تاثیرگذار بود.

 

به گزارش متال بولتن شاخص قیمت سنگ آهن 62 درصد در قرارداد سی اف آر کینگدائو چین در روز جمعه با افتی بیش یک دلار به 78/34 دلار رسید. این محصول کاهش قیمتی 0/6 درصدی را نسبت به پایان هفته گذشته تجربه کرده است.