معاملات داغ فولاد در بازار آتی شانگهای

01:57 - 1400/01/18
رونق معاملات محصولات فولادی در بازار آتی شانگهای امروز نیز همانند روز گذشته تداوم یافته و قیمت این محصولات به لطف برنامه شهرداری تانگشان برای اعمال محدودیت های مضاعف بر واحدهای فولادسازی در مسیر صعودی قرار دارد.
 معاملات داغ فولاد در بازار آتی شانگهای

محصولات فولادی از روز گذشته در بازار آتی شانگهای معملات پررونقی را تجربه می‌کنند و قیمت این محصولات از سقف سه ماه اخیر عبور کرده است. رونق معاملات در این هفته پس از آن اتفاق افتاد که منابع خبری اعلام کردند شهرداری تانگشان قصد دارد محدودیت های جدیدی را پیش روی واحدهای تولید فولاد این شهر قرار دهد.

 بر اساس اعلام خبرگزاری های محلی در حالی که برنامه کاهش زمستانی تولید در صنایع آلاینده چین از نیمه ماه مارس به پایان می رسد، شهرداری تانگشان به واحدهای تولید فولاد استفاده کننده از تکنولوژی کوره بلند دستور داده که سطح تولید خود را به میزان 10 تا 15 درصد تا میانه نوامبر کاهش دهند. ذکر این نکته ضروری است که تانگشان با در اختیار داشتن 12 درصد از کل ظرفیت تولید فولاد چین، به عنوان قطب اصلی فولادسازی این کشور شناخته می شود.

در معاملات ظهر امروز بازار آتی شانگهای هر تن نورد گرم فولادی در پر حجم‌ترین قرار داد با افزایشی به میزان 9 دلار در سطح 650 دلار قرار گرفت. میلگرد در سررسید مشابه به میزان 5 دلار رشد کرد و به قیمت 640 دلار رسید. (نرخ برابری دلار به یوان چین در روز دو‌شنبه برابر با 6/3 است).