اوره ایران به برزیل می‌رود

01:53 - 1400/01/18
همانطور که پیش‌تر مسئولان صنعت پتروشیمی اعلام کرده بودند قرار است بخشی از صادرات محصول‌های پتروشیمی ایران به جای چین به سمت کشورهای آمریکای جنوبی روانه شود.

در حال حاضر چینی‌ها مشکلات مالی و بانکی را بر سر راه صادرات محصول‌های پتروشیمی ایران قرار داده‌اند که به گفته احمد مهدوی ابهری؛ دبیرکل انجمن کارفرمایان صنعت پتروشیمی دریافت وجوه محصول‌های صادراتی پتروشیمی از طریق روش‌های غیرمعمول و از طریق صرافی‌ها صورت می‌گیرد.

با این شرایط مسئولان صنعت پتروشیمی دست به کار شده و به دنبال بازارهای جدید برای صادرات محصول‌های پتروشیمی ایران هستند و ظاهرا قرار است آمریکای جنوبی رفته رفته جایگزین چین شود.

پیشتر صادرات چند محموله اوره توسط شرکت‌های پتروشیمی شیراز، کرمانشاه و پردیس به سمت برزیل روانه شد و قرار است سایر محصول‌های پلیمری و پتروشیمی ایران نیز به این کشور روانه شوند. برهمین اساس قرار است در سال جاری میلادی نمایندگانی از شرکت‌های پتروشیمی ایران در نمایشگاه‌های پتروشیمی و پلیمری کشورهای آمریکای جنوبی شامل آرژانتین و برزیل حضور یابند.

 مسئولان صنعت پتروشیمی ایران معتقدند هزینه حمل محصول‌های پتروشیمی به کشورهای آمریکای لاتین بالا نیست بلکه فقط زمان رسیدن محصول‌ها به آن منطقه طولانی‌تر است که برای کاهش زمان باید از کشتی‌های همان کشورها که کالا را به ایران منتقل می کنند نیز استفاده کرد.