با اخلال در سمت عرضه استرالیا اتفاق افتاد

افزایش بیش از پیش قیمت زغال کک‌شو

01:46 - 1400/01/18
در پی بروز مشکلاتی در سمت عرضه زغال کک‌شو به تبع شرایط بد جوی در کوئینزلند استرالیا، قیمت این محصول در هفته اخیر روندی افزایشی را تجربه کرد.
افزایش بیش از پیش قیمت زغال کک‌شو

با وجود افت تقاضا برای زغال کک شواز سوی مشتریان چینی به تبع تعطیلات سال نو این کشور، زغال کک شو در هفته اخیر به علت بروز مشکلاتی در سمت عرضه باز هم گران شد. به تبع شرایط بد آب وهوایی در منطقه کوئینلند استرالیا، در اوسط هفته شرکت Aurizon اعلام کرد که خط ریلی Goonyella  به حالت تعطیل درآمده است. انتشار این خبر نگرانی هایی را در زمینه عرضه زغال کک شو به بازارهای جهانی ایجاد کرد و قیمت این محصول را در مسیر صعودی قرار داد.

با وجود اینکه در پایان هفته Aurizon  از حل مشکلات فنی پیش آمده در خط ریلی Goonyella و آغاز به کار مجدد بزرگترین خط ریلی حمل زغال کک شودر کوئینزلند خبر داد اما تداوم شرایط بد جوی در استرالیا باعث شد تا نگرانی های فعالان بازار در زمینه احتمال بروز اخلال در عرضه برطرف نشود.

بر اساس گزارش متال بولتن شاخص قیمت زغال کک شو سخت پریمیوم فوب استرالیا دراین هفته 7/1 درصد بالا رفت و در سطح 233/5 دلار قرار گرفت. همچنین شاخص قیمت زغال کک شو سخت در قرارداد مشابه بیش از یک درصد گران شد و به 195/5 دلار رسید.