به لطف افزایش تقاضا در هفته اخیر اتفاق افتاد

رشد 3درصدی قیمت سنگ‌آهن

01:01 - 1400/01/18
بازار سنگ آهن این هفته شاهد معاملات پررونقی بود و قیمت این محصول به تبع افزایش ملموس تقاضا از سوی فولادسازان و معامله گران چینی با رشدی نزدیک به 3 درصد مواجه شد.
رشد 3درصدی قیمت سنگ‌آهن

با آغاز معاملات در این هفته، بازار فولاد چین در مسیر صعودی قرار گرفت و همین امر نیز ابتدا قیمت سنگ آهن در معاملات آتی بازار کالایی دالیان را تحریک کرد و در ادامه نیز قیمت را در بازار نقدی بیش از یک دلار بالا برد.

این روند در روزهای سه شنبه و چهارشنبه نیز ادامه یافت و بدین ترتیب قیمت از مرز 77 دلار نیز فراتر رفت. فعالان بازار از افزایش ملموس سطح خرید سنگ آهن از سوی فولادسازان چینی به تبع افزایش حاشیه سود این شرکت ها در هفته های اخیر خبر دادند.

در روز پنج شنبه نیز فضای معاملات مثبت بود و به تبع وجود تقاضای مناسب برای سنگ آهن پرعیار، قیمت این محصول کمی بالا رفت. انتشار اخباری در زمینه تصمیم مقامات استان تانگشان برای تشکیل کمیته ای به منظور نظارت بیشتر بر مسائل زیست محیطی نیز در داغ شدن فضای معاملات تاثیرگذاربود. احتمال دارد  این کمیته به منظور مقابله با آلودگی های زیست محیطی برنامه کاهش تولید در صنایع آلاینده استان تانگشان از جمله واحدهای آگلومره سازی این استان را پس از نیمه ماه مارس نیز تمدیدکند. به تبع این امر تقاضا برای سنگ آهن پرعیار در این هفته افزایش یافت.

در روز جمعه اما ورق برگشت و با افت بازار فولاد چین در آستانه تعطیلات سال نو، معاملات سنگ آهن در بازار نقدی و آتی زیر فشار قرار گرفت و قیمت این محصول به کمتر از 77 دلار تنزل کرد.

به گزارش متال بولتن شاخص قیمت سنگ آهن 62 درصد در قرارداد سی اف آر کینگدائو چین در روز جمعه با افتی به میزان 86 سنت به 76/46 دلار رسید. این محصول افزایش قیمتی 2/7 درصدی را نسبت به پایان هفته گذشته تجربه کرده است.