افزایش قیمت فولاد و زغال کک‌شو در بازارهای چین

00:48 - 1400/01/18
با نزدیک شدن هر چه بیشتر به تعطیلات سال نو در چین، معاملات محولات فولادی در بازار آتی شانگهای کم رمق تر از روزهای هفته گذشته پیگیری می شود اما زغال کک شو به تبع اخلال در سمت عرضه در مسیر صعودی قرار گرفته است.
افزایش قیمت فولاد و زغال کک‌شو در بازارهای چین

تعطیلات سال نو قمری در چین از پنج شنبه هفته آینده آغاز خواهد شد و با نزدیک شدن به این تعطیلات، تقاضا برای فولاد در بازار نقدی کاهش یافته و در بازار آتی شانگهای نیز معامله گران از تب و تاب فعالیت های خود کاسته اند. بسیاری از معامله گران بازار آتی شانگهای ترجیح می دهند با بستن موقعیت های معاملات پس از عملکرد مناسب بازار در یک یک سال اخیر مشغول محاسبه بازدهی سالانه خود شوند.

باوجود جو آرام حاکم بر بازار محصولات فولادی، معاملات آتی نهاده های تولید فولاد به ویژه کک و زغال کک شو در بازار کالایی دالیان به تبع بروز مشکلات در سمت عرصه این محصولات پر رونق پیگیری می شود. بارش سنگین برف و سرمای شدید هوا در بسیاری از مناطق صنعتی چین منجر به توقف روند حمل و نقل کک  و زغال کک شو شده  وهمین امر قیمت این محصولات را در مسیر صعودی قرار داده به گونه ای که قیمت هر تن زغال کک شو در پر حجم ترین قرارداد بازار کالایی دلالیان در صبح امروز 2/6 درصد بالا رفت  و کک نیز با افزایش قیمتی 3 درصدی مواجه شد.

در معاملات ظهر امروز بازار آتی شانگهای هر تن نورد گرم فولادی در پر حجم‌ترین قرار داد با افزایشی کمتر از  3 دلار در سطح 640 دلار قرار گرفت. میلگرد در سررسید مشابه 2/5 دلار رشد کرد و به قیمت 630 دلار رسید. (نرخ برابری دلار به یوان چین در روز سه‌شنبه برابر با 6/29 است).