کاهش هفتگی قیمت پروپیلن

00:38 - 1400/01/18
به مانند بسیاری از محصولات پتروشیمی، تقاضا برای پروپیلن نیز این هفته با نزدیک شدن به تعطیلات سال نو در چین سیری رو به افول را در بازارهای آسیایی تجربه کرد.

پلاتس: در آستانه تعطیلات سا نو در چین، تقاضا برای پروپیلن از سوی مشتریان این کشور کاهش یافت و همین امر نیز قیمت این محصول را در سراشیبی قرار داد. در عین حال به علت حاشیه سود منفی تولید برخی از محصولات پایین دستی مانند پلی پروپیلن، تعدادی از واحدها فعالیت خود را متوقف کرده اند و همین امر نیز تقاضا برای پروپیلن را بیش از یش کاهش داده است.

برای مثال شرکت Shaoxing چین این هفته واحد 300 هزار تنی تولید پلی اتیلن خود را به حالت تعطیل درآورد. در حال حاضر فاصله قیمت پلی پروپیلن و پروپیلن به 85 دلار رسید و این در حالی است که با فاصله قیمت حداقل 150 دلاری، تولید پلی پروپیلن در نقطه سر به سر قرار خواهد گرفت.

 در پی این شرایط قیمت هر تن پروپیلن در قراردادهای سی اف آر چین با افتی 85 دلاری در این هفته به 1135 دلار رسید. قیمت در این منطقه در سطح 1030 دلار گزارش می‌شود. پروپیلن در قراردادهای فوب کره جنوبی با افزایشی به میزان  15 در سطح 1065 دلار قرار گرفت.