افت قیمت سنگ‌آهن برای دومین هفته متوالی

00:12 - 1400/01/18
روند تضعیف قیمت سنگ آهن در بازارهای نقدی برای دومین هفته متوالی ادامه یافت و این محصول با افت قیمتی 3 درصد در هفته اخیر مواجه شد.
افت قیمت سنگ‌آهن برای دومین هفته متوالی

شروع معاملات سنگ آهن در این هفته با افت قیمتی مختصر همراه بود. پس از افزایش خرید سنگ آهن از سوی فولادسازان و معامله گران در چند هفته گذشته به منظور تجدید موجودی انبار پیش از اغاز سال نو در چین، این هفته سطح تقاضا در بازار پایین آمد. بسیاری از فعالان بازار در هفته های گذشته محموله های مورد نیاز خود برای ماه فوریه را سفارش دادند و همین امر نیز معاملات کم رمقی را در آغاز این هفته رقم زد.

در روز سه شنبه قیمت بیلت در بازار نقدی تانگشان افت کرد و همین امر نیز به تزلزل معاملات آتی فولاد منجر شد. به تبع این امر قیمت سنگ اهن نیز در بازار نقدی با افتی بیش از دو دلار مواجه شد. انتشار گزارش موسسه SteelHome  مبنی بر رسیدن میزان ذخایر سنگ آهن در بنادر چین به رکوردی جدید نیز در این روند تاثیرگذار بود.

در روز چهارشنبه اما به تبع احیای بازار فولاد و همچنین افزایش سطح تقاضا برای سنگ آهن پس از افت ملموس قیمت در روز پیشین، این محصول با افزایش قیمت مختصری مواجه شد. این روند در روز پنج شنبه نیز ادامه یافت اما با تزلزل مجدد بازار فولاد بار دیگر قیمت در روز جمعه پایین آمد و به کمتر از 75 دلار رسید.

به گزارش متال بولتن شاخص قیمت سنگ آهن 62 درصد در قرارداد سی اف آر کینگدائو چین در روز جمعه با افتی به میزان 64 سنت به 74/4 دلار رسید. این محصول کاهش قیمتی 3 درصدی را نسبت به پایان هفته گذشته تجربه کرده است.