رشد محدود قیمت طلا در صبح سه‌شنبه

00:05 - 1400/01/18
در پی تزلزل مختصر شاخص دلار در معاملات صبح امروز، قیمت طلا روندی رو به رشد در بازار جهانی تجربه می کند اما رشد قیمت این محصول تا این لحظه محدود است.
رشد محدود قیمت طلا در صبح سه‌شنبه

به تبع تصویب طرح تامین مالی موقت دولت آمریکا در مجلس سنا و نمایندگان این کشور تا هشتم فوریه، حمایت مختصری از دلار در برابر ارزهای مطرح جهان به عمل آمد اما در ادامه شاهد بودیم که موضع گیری بانک مرکزی ژاپن در زمینه روند رشد قیمت ها در این کشور منجر به ایجاد حمایت مناسبی از ین شد. بانک مرکزی ژاپن در نشست سیاست‌گذاری خود اعلام کرد که روند رشد شاخص قیمت مصرف کننده در این کشور به حالت باثباتی رسیده است.

به تبع افت مختصر شاخص دلار، قیمت طلا در معاملا تامروز در مسیر صعودی قرار گرفت. با این وجود میزان افزایش قیمت تا این لحظه کمتر از چهار دلار بوده است. در عین  حال قیمت در مسیر رشد خود در برهه کنونی مقاومت 1338 دلار را در پیش روی دارد. صبح امروز طلا در عبور از این مقاومت نتوانست موفق عمل کند اما احتمال دارد در ادامه معاملات بتلاش دیگری را در عبور از این سطح شاهد باشیم.

هم اکنون هر اونس طلا در بازار کامکس در قرارداد ماه فوریه با قرارگیری در سطح 1335/3 دلار رشدی به میزان 3/4 دلار را پشت سرگذاشته است. در بازار نقدی این محصول به میزان 1/8 دلار گران شده و در سطح 1335/8 معامله می‌شود.