نوسان شاخص دلار در کف سه‌ساله

00:03 - 1400/01/18
با وجود از سرگیری فعالیت های دولت آمریکا پس از تصویب طرح تامین مالی موقت از سوی مجالس این کشور، به تبع تضعیف دلار در برابر ین شاخص دلار کماکان در کف سه ساله در حال نوسان است.
نوسان شاخص دلار در کف سه‌ساله

شب گذشته طرح تامین مالی موقت دولت امریکا تا هشتم فوریه یعنی حدودا دو هفته دیگر در مجلس سنا و نمایندگان رای لازم را بدست آورد و این امر حمایت مختصری را از دلار در برابر ارزهای مطرح جهان بدست آورد.

این روند اما با تقویت ین در برابر دلار خنثی شد. بانک مرکزی ژاپن در نشست سیاست گذاری خود از تداوم سیاست های پولی به سیاق گذشته خبر داد و پیش بینی های اقتصادی خود را نیز دگرگون نکرد .با این وجود در این نشست مقامات بانک مرکزی با توجه به روند تورم این کشور وضعیت عمومی قیمت ها را باثبات ارزیابی کردند که این امر منجر به حمایت از ین در بازار جهانی ارز شد. تا پیش از این نشست بانک مرکزی ژاپن روند حرکتی شاخص قیمت مصرف کننده این کشور  را شکننده ارزیابی می کرد.

به تبع این امر ارزش دلار به پایین ترین سطح در برابر ین در چهار ماه اخیر رسید و شاخص دلار نیز با افتی مختصر به 90/37 واحد رسید. شاخص دلار در روزهای اخیر در نزدیکی کف سه ساله یعنی 90/1 واحد در حال نوسان است.