بازگشت شاخص دلار از کف سه‌ساله

23:47 - 1400/01/17
پس از انکه در شروع معاملات صبح چهارشنبه شاخص دلار به کمترین سطح از دسامبر 2014 تا به امروزرسید، این نماگر در ادامه به لطف احیای ارزش دلار در برابر ین توانست پا به محدوده مثبت بگذارد.
بازگشت شاخص دلار از کف سه‌ساله

شب گذشته شخص دلار توانست پس از افت روز‌های پیشین به مدار صعود بازگردد و تا سطح 90/82 واحد پیشروی کند. علت رشد شاخص دلار نیز به احیای دلار در باربر یورو باز می‌گشت. برخی مقامات بانک مرکزی اروپا روز گذشته اعلام کردند که عقب نشینی این نهاد از برنامه‌های تحریک اقتصادی احتمالا دیرتر از زمانی خواهد فعالان اقتصادی گمان می‌کنند.

همچنین تصمیم مقامات حزب دموکرات مسیحی در یکی از مناطق آلمان در زمینه عدم مذاکره با مرکل برای تشکیل دولت ائتلافی نیز در ایجاد فشار بر یورو تاثیر شایانی داشت.

با شروع معاملات امروز اما بار دیگر سرمایه‌گذاران در کف قیمت اقدام به خرید یورو کردند و همین امر نیز شاخص دلار را زیر فشار قرار داد.  پوند انگلیس نیز در مسیر صعودی قرار گرفت و به بالاترین ارزش در برابر دلار از ژوئن 2016 رسید.

در این میان به علت پایین‌تر بودن ارقام اعلامی برای شاخص قیمت تولیدکننده ژاپن در ماه دسامبر، ین از عصر روز گذشته زیر فشار قرار گرفته است. در ساعت های گذشته روند صعودی دلار در برابر این ارز تقویت شد و همین امر نیز توانست فشار وارده از سوی یورو و پوند بر شاخص دلار را خنثی کرده و این نماگر را به مدار صعود بازگرداند.

بدین ترتیب شاخص دلار ایالات متحده تا این لحظه از معاملات صبح چهار‌شنبه با رشدی 0/22 درصدی در سطح 90/47 واحد قرار گرفته است.