کره جنوبی و چین به جنگ ارزهای دیجیتال رفتند

سقوط آزاد کریپتوها

23:44 - 1400/01/17
در معاملات امروز بازار ارزهای دیجیتال قیمت بسیاری از کریپتوها سقوط شدیدی را تجربه می‌کنند و درصد افت قیمت بسیاری از این ارزها دو رقمی شده است. خبرهای جدید در زمینه محدودیت بیش از پیش معاملات کریپتوها در کره جنوبی و چین از دلایل این روند به حساب می آید.
سقوط آزاد کریپتوها

تا این لحظه از معاملات امروز در بازار کریپتوها قیمت بیت‌کوین با افتی 15 درصدی به 11694 دلار رسیده است. اتریوم نیز 20 درصد ارزان شده و کمی بالاتر از هزار دلار معامله می‌شود. ریپل با سقوط آزادی نزدیک به 30 درصد در سطح 1/27 دلار قرار گرفته و بیت‌کوین‌کش با افتی 22 درصدی به 1915 دلار رسیده است. دیگر ارزها مانند لایت کوین، ایوتا و استلار نیز بیش از 20 درصد ارزان شده‌اند.

افت قیمت کریپتوها از هفته گذشته و در پی انتشار خبری در زمینه احتمال ممنوعیت معامله این ارزها در بازار کره جنوبی آغاز شد. امروز نیز وب سایت خبری Yonhap کره جنوبی در گزارشی اعلام کرد که وزیر اقتصاد این کشور در مصاحبه‌ با یکی از شبکه‌های رادیویی این کشور اعلام کرده که موضوع ممنوعیت معامله ارزهای دیجیتال کماکان در دست بررسی است و دولت می‌خواهد که با مجموعه‌ای از تمهیدات به مقابله با سرمایه‌گذاری غیرمنطقی در بازار ارزهای دیجیتال برود.

همچنین خبرهایی نیز در زمینه تصمیمات جدید دولت چین برای محدودیت معامله ارزهای دیجیتال به گوش می‌رسد که این امر نیز بازارها را زیر فشار قرار داه است. از جمله اقدامات دولت چین در این زمینه می‌توان به بستن پلتفرم‌های معاملاتی برخط و پلتفرم‌های موبایلی اشاره کرد.

ذکر این نکته ضروری است که از سال گذشته و در پی جهش قیمت بیت کوین از کمتر از هزار دلار به سطوح بالاتر از 20 هزار دلار، سرمایه های زیادی در سراسر جهان از جمله ایران به سوی بازار ارزهای دیجیتال جذب شد و دیگر ارزها نیز به تبعیت از بیت کوین معاملات بسیارر رونقی را در این مدت تجربه کردند.