چین از تولیدکنندگان مالیات اخد می‌کند

قیمت زغال‌سنگ افزایش می‌یابد؟

23:14 - 1400/01/17
دولت چین در جدیدترین طرح خود برای مقابله با آلودگی‌های زیست محیطی مالیات‌هایی را برای تولیدکنندگان زغال سنگ در این کشور در نظر گرفته است. فعالان بازار زغال سنگ از احتمال افزایش قیمت با اجرای این طرح خبر می‌دهند.
قیمت زغال‌سنگ افزایش می‌یابد؟

به گزارش پلاتس روزنامه Economic Daily که یکی از روزنامه‌های وابسته به دولت چین شناخته می‌شود روز پنج شنبه بر از وضع مالیات بر تولید زغال سنگ در این کشور خبر داد. بر این اساس مالیاتی برابر با ½ تا 12 یوان (18 سنت تا 1/85 یوان ) در زمینه آلودگی هوا در تولید هر تن زغال سنگ از تولیدکنندگان اخذ خواهد شد. در عین حال در زمینه آلودگی آب نیز مالیات در نظر گرفته شده برای هر تن زغال سنگ در سطح ¼ تا 14 یوان خواهد بود. همچنین برای کلوخه زغال سنگ و پسماند سنگ معدن نیز به تریتب مالیاتی برابر با 5 و 15 یوان در هر تن در نظر گرفته شده است.

برخی از معامله گران زغال سنگ معتقدند با اخذ این مالیات‌ها از تولیدکنندگان زغال سنگ به ویژه مالیات مربوط به آلودگی آب برای واحدهای شستشوی زغال سنگ ، قیمت کنسانتره زغال سنگ را سیری صعودی را تجربه خواهد کرد.

همچنین یکی از مقامات موسسه تحقیقاتی China Minmetals (وابسته به دولت چین ) در این زمینه اعلام کرد که در صورت عدم افزایش قیمت زغال سنگ، حاشیه سود تولیدکنندگان این محصول در چین کاهش خواهد یافت و برخی واحدها نیز ممکن است زیان ده شوند.

ذکر این نکته ضروری است که اخذ مالیات از واحدهای تولید زغال سنگ در استان‌های شرقی و ساحلی چین قرار اجرا می شود.