« ذوب‌ » در تولید ریل مشکل دارد؟

22:23 - 1400/01/17
مدیران ریلی کشور از مشکلات اولیه کارخانه ذوب آهن اصفهان در تولید ریل خبر داده‌اند.در این میان البته مدیران ذوب آهن هنوز پاسخی به صحبت‌های جدید مدیران ریلی نداده‌اند اما اختلاف دیدگاه‌هااز زمان آغاز همکاری تاکنون بین دو طرف همسو با بحث واردات ریل ادامه دارد.

جبارعلی ذاکری؛ معاون ساخت و توسعه راه‌آهن  شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل  در نشست خبری درباره تامین ریل مورد نیاز پروژه‌های ریلی با اشاره این‌که توسعه ریلی همانند آب جاری رودخانه است و نمی‌توان مانع شد، تاکید کرد: ذوب‌آهن را برای تولید ریل قبول دارد و دولت به آن‌ها اعتماد دارد چون به لحاظ زمان و هزینه به صرفه است. به گفته ذاکری اما واقعیت این است که هنوز ذوب‌آهن اصفهان نتوانسته به ظرفیت حداقلی در تولید برسد و مشکلات اولیه تولید ریل را دارند. در این میان باید منتظر پاسخ مدیران ذوب به مسئولان ریلی کشور بود. البته اختلاف دیدگاه دو طرف بر سر چگونگی تولید ریل در یک سال اخیر جدی شده و در حالی که مساله نبود نقدینگی و مساله واردات به عنوان چالش اصلی برای تولید ریل عنوان می‌شود که مدیران راه آهن از مشکلات اولیه کارخانه ذوب آهن در تولید ریل هم گلایه دارند.

وی با اشاره به اعلام آمادگی برای خرید 25 هزار تن ریل به شرط تولید ریل UIC60 مطابق استانداردهای بین‌المللی اظهار کرد: مقدمات تولید ریل در داخل با استفاده از شمش هند و روسیه انجام شده و به عنوان مشوق نیز کافی است.