بازگشت رونق به معاملات فولاد شانگهای

22:18 - 1400/01/17
با وجود افت قیمت محصولات فولادی در معاملات صبح امروز بازار اتی شانگهای، این محصولات  به تبع تاثیر خبر تغییر برخی از تعرفه های صادراتی در جلسه معاملاتی ظهر با رونق مناسبی مواجه شدند.
بازگشت رونق به معاملات فولاد شانگهای

روند اصلاح قیمت محصولات فولادی در جلسه معاملاتی صبح امروز بازار آتی شانگهای ادامه یافت و قیمت ها بیش از شش دلار پایین آمدند. این روند اما در ظهر امروز به تبع تاثیر تغییر تعرفه های صادرات فولاد چین مختل شد.

در پایان هفته وزارت اقتصاد چین اعلام کرد که قصد کاهش تعرفه صادرات برخی از محصولات فولادی را دارد. بر اساس اعلام این نهاد قرار است تعرفه صادرات بیلت فولادی از 15 درصد به 10 درصد کاهش یابد. همچنین تعرفه صادرات فولاد ضد زنگ نیز با کاهشی به همین میزان به 55 درصد تقلیل خواهد یافت. فعالان بازار معتقدند با کاهش تعرفه ها میزان صادرات محصولات فولادی رشدی قابل ملاحظه را تجربه خواهد کرد و در شرایط کاهش زمستانی تولید در واحدهای فولادسازی، بازار داخلی ممکن است با کمبود عرضه مواجه شود.

در معاملات ظهر امروز بازار آتی شانگهای هر تن نورد گرم فولادی در پر حجم‌ترین قرار داد با رشدی به میزان 6 دلار در سطح 597 دلار قرار گرفت. میلگرد در سررسید مشابه 10 دلار رشد کرد و به قیمت 586 دلار رسید. (نرخ برابری دلار به یوان چین در روز سه‌شنبه برابر با 6/61 است).