تداوم اصلاح قیمت فولاد در بازار آتی شانگهای

22:02 - 1400/01/17
امروز نیز همانند روزهای اخیر محصولات فولادی معاملات رو به افولی را در بازار آتی شانگهای تجربه کردند و قیمت این محصولات افتی بیش از 10 دلار مواجه شد.
تداوم اصلاح قیمت فولاد در بازار آتی شانگهای

بازار نقدی فولاد چین به علت افت فصلی تقاضا این روزها آرام شده و همین امر نیز بازار آتی را زیر فشار قرار داده است. در عین حال پس از رشد شدید قیمت محصولات فولادی در ماه نوامبر و هفته اول دسامبر، به نظر می رسد که روند اصلاح قیمت در بازار این محصولات آغاز شده و شناسایی سود از سوی سرمایه گذران به افت بیش از پیش قیمت ها دامن زده است.

در این میان با وجود افت قیمت  محصولات فولادی در بازار آتی شانگهای، سنگ آهن در بازار کالایی دالیان توانست معاملات نسبتا پر رونقی را پشت سربگذارد. رشد 3/5 درصدی شاخص قیمت سنگ آهن در بازار نقدی و بازگشت مجدد قیمت این محصول به بالاتر از 71 دلار باعث شد تا سنگ آهن در معاملات آتی صبح امروز بازار کالایی دالیان با رشدی کمتر از یک درصد به 76 دلار در هر تن برسد.

در معاملات ظهر امروز بازار آتی شانگهای هر تن نورد گرم فولادی در پر حجم‌ترین قرار داد با افتی به میزان 10 دلار در 585 دلار قرار گرفت. میلگرد در سررسید مشابه 13 دلار افت کرد و به قیمت 580 دلار رسید. (نرخ برابری دلار به یوان چین در روز سه‌شنبه برابر با 6/61 است).