افزایش قیمت طلا در معاملات آتی کامکس

22:02 - 1400/01/17
بعد از آنکه طلا در معاملات شب گذشته به پایین‌ترین سطح در 5 ماه اخیر رسید، معاملات این محصول کمی احیا شد و امروز صبح نیز با ورود شاخص دلار به محدوده منفی، قیمت در معاملات آتی در مدار صعود قرار گرفت.
افزایش قیمت طلا در معاملات آتی کامکس

نگرانی سرمایه‌گذاران در بازار طلا نسبت به نتیجه نشست سیاست گذاری بانک مرکزی ایالات متحده باعث شد تا قیمت این محصول در برهه ای از معاملات شب گذشته به 1235/9 دلار برسد که ان رقم از بیستم جولای تاکنون در بازار دیده نشده بود. پس از این رویداد سطح خرید تکنیکال در این پنج ماهه بالا رفت و قیمت بار دیگر به سطوح بالاتر از 1240 دلار بازگشت.

صبح امروز نیز به تبع افت 0/2 درصدی شاخص دلار، طلا در معاملات آتی بازار کامکس توانست پا به محدوده مثبت بگذارد. با این وجود به نظر می رسد که تا زمان مشخص شدن نتیجه تصمیم فدرال رزور در مورد افزایش نرخ بهره ایالات متحده در برهه کنونی و مسیر پیش روی این نرخ در سال 2018، معاملات در بازار طلا با حجم نه چندان قابل توجهی پیگیری شود.

هم اکنون هر اونس طلا در بازار کامکس در قرارداد ماه دسامبر با قرارگیری در سطح 1245/9 دلار رشدی 4 دلاری را پشت سرگذاشته است. در بازار نقدی این محصول40 سنت ارزان شده و در سطح 1244دلارگرفته است.