با وجود جهش پنج درصدی در روز جمعه اتفاق افتاد

افت هفتگی قیمت سنگ‌آهن در بازار نقدی

21:46 - 1400/01/17
با وجود جهش بیش از پنج درصدی قیمت سنگ آهن در معاملات روز جمعه، این محصول نتوانست همانند هفته های گذشته معاملات را با افزایش هفتگی قیمت به پایان برساند.
افت هفتگی قیمت سنگ‌آهن در بازار نقدی

سنگ آهن معاملات هفتگی را پر قدرت آغاز کرد. با تداوم صعود قیمت فولاد در بازارهای نقدی و آتی چین  و همچنین افزایش قیمت سنگ آهن در معاملات آتی بازار کالایی دالیان، شاخص قیمت نقدی  سنگ آهن موسسه متال بولتن بیش از دو دلار بالا رفت و به 72/68 دلار رسید.

این روند اما در روز سه شنبه مختل شد. با رشد ملموس قیمت در ابتدای هفته، حجم معاملات در بازار نقدی پایین آمد و همین امر نیز قیمت را به کمتر از 72 دلار رساند.

روز چهارشنبه با تضعیف محتصر فولاد در بازارهای چین، بازار سنگ آهن زیر فشار قرار گرفت و همین امر نیز قیمت این محصول را بار دیگر به کمتر از 70 دلار رساند. این روند در روز پنج شنبه نیز ادامه یافت و با افت بسیار شدید قیمت محصولات فولادی، سنگ آهن نیز به کمتر از 66 دلار رسید.

روز جمعه اما بار دیگر بازار فولاد و سنگ آهن تغییر جهت داد. پس از اصلاح قیمت دو روز گذشته ، بار دیگر محصولات فولادی به مدار صعود بازگشتند و معاملات آتی سنگ آهن نیز در بازار کالایی دالیان پر رونق پیگیری شد. در بازار نقدی نیز شاخص قیمت سنگ آهن متال بولتن رشدی 5/5 درصدی را تجربه کرد. با این وجود معاملات هفتگی سنگ آهن با افتی یک درصدی به پایان رسید.

به گزارش متال بولتن شاخص قیمت سنگ آهن 62 درصد در قرارداد سی اف آر کینگدائو چین در روز جمعه با رشدی 3/65 دلاری به 69/35 دلار رسید. این محصول افزایشی قیمتی یک درصدی را در هفته اخیر تجربه کرد.