میلگرد شانگهای به سقف سه ماهه رسید

21:36 - 1400/01/17
پس از وقفه ای کوتاه در پایان  هفته گذشته، محصولات فولادی در معاملات بازار آتی شانگهای امروز بار دیگر در مدار صعود قرار گرفتند. بدین ترتیب میلگرد توانست بالاترین قیمت در سه ماه اخر را تجربه کند و نورد گرم نیز رشد قیمتی ملموس را پشت سربگذارد.
میلگرد شانگهای به سقف سه ماهه رسید

روند رشد قیمت محصولات فولادی به تبع کاهش عرضه این محصولات به بازارها پس از اجرای طرح کاهش تولید و افت سطح موجودی انبار در اختیار معامله گران کماکان ادامه دارد و در این میان فعالیت های سفته بازی نیز بر تنور معاملات دمیده و  از رشد قیمت این محصولات بیش از پیش حمایت می کند.

در پی این امر قیمت میلگرد فولادی در برهه ای از معاملات صبح چهارشنبه به 620 دلار در پر حجم ترین قرار بازار آتی شانگهای رسید اما در ادامه کمی از مواضع پیشین عقب نشست. سنگ آهن نیز با تبعیت از بازار فولاد در پرحجم ترین قرارداد بازار کالایی دالیان با رشدی کمتر از 5 دلار (در حدود 6 درصد) به 83/9 دلار رسید.

در معاملات ظهر امروز بازار آتی شانگهای هر تن نورد گرم فولادی در پر حجم‌ترین قرار داد با افزایشی به میزان 14 دلار در سطح 616 دلار قرار گرفت. میلگرد در سررسید مشابه 12 دلار رشد کرد و به قیمت 614 دلار رسید. (نرخ برابری دلار به یوان چین در روز سه‌شنبه برابر با 6/61 است).