عبور قیمت بیت‌کوین از مرز 10 هزار دلار

21:23 - 1400/01/17
با عبور قیمت بیت‌کوین از مرز 10 هزار دلار در شب گذشته، قیمت این ارز دیجیتال در سال 2017 میلادی بیش از 10 برابر شده و نگرانی‌ها در زمینه حبابی بودن قیمت را بیش از پیش بالا برده است.
عبور قیمت بیت‌کوین از مرز 10 هزار دلار

شب گذشته قیمت بیت‎‌کوین (Bitcoin) در برخی مناطق همچون زیمباوه و ژاپن برای نخستین مرتبه پس از پیدایش این ارز دیجیتال از مرز 10 هزار دلار عبور کرد. صبح امروز نیز معاملات این ارز در محدوده مثبت پیگیری شد و در دیگر مناطق همچون ایالات متحده  و اروپا نیز گزارش‌ها حاکی از انجام معاملات در سطوح بالاتر از 10 هزار دلار است. در این شرایط تحلیلگران و مدیران صندوق‌های سرمایه‌گذاری نسبت به حبابی بودن شدید قیمت هشدار می‌دهند.

قیمت در ابتدای سال 2017 در سطح 996 دلار قرار داشت. از ابتدای اکتبر تاکنون قیمت بیت کوین بیش از 50 درصد بالا رفته و تنها در هفته اخیر شاهد رشد 31 درصدی این ارز بوده‌ایم.

رشد شدید قیمت در دو ماه اخیر پس از آن روی داد که توسعه دهندگان این ارز دیجیتال در یک توافق جمعی روی توقف توسعه بروز رسانی تکنولوژی تولید این ارز توافق کردند، امری که چشم انداز عرضه را تیره کرد و در ادامه نیز انتشار خبر عزم بازار کالایی شیکاگو برای ارائه قراردادهای آتی روی بیت کوین بر این روند را دامن زد.