خودروسازان هندی در ایران

21:22 - 1400/01/17
هندی‌ها در قالب دو شرکت ماهیندرا و تاتاموتورز قصد دارند با شرکای ایرانی خود برای حضور در بازار ایران برنامه‌ریزی کنند.

شریک ایرانی ماهیندرا

هندی‌ها در ایران تنها به دنبال فروش نیستند بلکه قصد دارند به صنعت خودروسازی ایران ورود کنند و تولید را در ایران کلید بزنند. وطن خواه؛ مدیرعامل عظیم خودرو در این باره می‌گوید: تولید همه محصول‌های شرکت هندی در قرارداد طرف ایرانی با شرکت ماهیندرا در نظر گرفته شده است و بر این اساس از سال آینده تولید ۳ محصول ماهیندرا در شرکت عظیم خودرو آغاز شود. خودروهای تولیدی مشترک طرف ایرانی با برند ماهیندرا هند قرار است در تیراژ ۷ تا ۱۰ هزار دستگاه خودرو در سال با بازه قیمتی ۵۰ تا ۶۰ میلیون تومان تولید و به بازار عرضه شود.

البته گروه صنعتی ماهیندار تنها شرکت هندی نیست که برای حضور در ایران و ساخت خودرو ابراز علاقه کرده است بلکه سال گذشته مسئولان شرکت «تاتاموتورز» هم اعلام کردند می خواهد دو کارخانه تولید محصول‌های خود را در نزدیکی تهران و مشهد راه اندازی کنند.

شریک ایرانی تاتاموتورز

این گروه صنعتی با مسئولان ایران خودرو برای مونتاژ خودروهای تولیدی اش در ایران مذاکراتی را انجام دادند. وب سایت روزنامه ایندین اکسپرس چندی پیش در این باره نوشت: تاتاموتورز در حال مذاکره با ایران خودرو است تا بتواند ظرف 2 سال آینده واحد تولیدی این خودرو در ایران را با همکاری ایران خودرو راه اندازی کند.

بر این اساس تاتاموتورز قرار است قطعات تولیدی مونتاژ نشده خود را به ایران بفرستد و ایران خودرو نیز قطعاتی همچون باتری و تایر را به آنها اضافه کرده و مونتاژ کند. تاتاموتورز می خواهد آخرین مدل از تولیدات خود از جمله خودروهای مدل تیاگو ، زست  و بولت را در چارچوب این شراکت و همکاری در ایران تولید کند.